bruna tollar
ni som har eget stall, hur sköter ni er gödsel? har ni gjuten platta, container, vagn etc? vem tar hand om er gödsel sedan, bonde eller ni sprider själv?
ja kort och gott berätta…

jag slänger ner torven/skiten i påsar som sedan en på mitt jobb ska ha till sin trädgård….
Vi har gjuten platta, vem som tar hand om allt vet jag inte men Granngården (affären) och endel andra köper lite grann…

Jag stuvar gödslen i säckar till bonden som jag köper hö av, han i sin tur blandar med "sin" gödsel ifrån korna för att gödsla sina marker med.
Vi har juten platta, en bonde här i närheten hämtar det för 2500 kr, billigt och bra, eftersom vi är vääldigt dåliga på att sortera ut tollarna och rent spån, finns inget gödningsvärde i det inte ;)
jag har en container

Jag har gjuten platta. Bonden kommer en gång om året efter flera månaders tjat och tömmer den mot betalning.

Gjuten platta som en granne tömmer då och då när det ät så mycket att det är lönt att köra, betalar inget för att bli av med det, men så strör jag också med halm.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jag strör också med halm men måste ändå betala för att han tömmer och tar reda på det.
1500 kr tog han denna gången.
Gjuten och bonden hämtar vid behov.

det är egentligen sjukt. varför ska man betala för att bli av med det? bonden behöver skiten till sina marker, jag kan förstå att man får betala bensin/diesel. men det är itne så mkt som 2500:-
Vi får gödselhämtningen gratis. Skönt, jag visste faktiskt inte hur mkt det kan kosta.
Det är ju skiiitbilligt, pappa skulel kolla upp vad dte kostade och lämna det på tippen, typ 10.000 kr :O Det finns inget gödselvärde i vårt så ingen vill ha det igentligen..

Tippen tar inte emot dynga längre väl?
när dom som äger containern som jag hyr så kör dom upp den på tippen.så egentligen kunde jag åka upp med det själv.

Konstigt! Har hört att dom ska eller har slutat ta emot gödsel. Men det kanske inte gäller över hela Sverige.

jag har med för mig det gejsa!
Tydligen han pappa pratade med iaf ;) Fast det är vääälidigt dyrt och en massa krångel så dey var ju tur grannbonnen kunde ta det :)
ja dom kanske ska sluta att ta emot,vad vet jag men vart gör dom av skiten då?

#18 Sätt det framför riksdagshuset, därifrån kommer alla korkade beslut. (nu sku jag behöva ett sånt där djävulsfejs) ;)
gejsa, börja tjata redan när dynghögen är tom så ska du se att han kommer i lagom tid :D

#19 *asgarv* det hade verkligen varit ngt. *ser det framför mig*

hjullan, ja vi brukar börja flera månader i förväg. Tyvärr så har han kommit på det nu. *ler*