Red idag!
Som varenda måndag kväll red jag lektion! :) Denna gång red jag på en ganska ny ponny kallad Astrid. Så fult namn till en så vacker ponny… Iallafall, förutom de andra eleverna som red så var det även en privatryttare som red på sin stora valack, vilket Astrid störde sig mycket på. Det var svårt att få henne att koncentrera sig men tillslut gick det, och allt gick bra förutom en gång, då hon bockade några språng och fattade fel galopp.
Det kommer lite bilder! :)
Denna tycker jag inte alls om, vad tusan håller mitt ben på med? Plus att Astrid inte går på tygeln heller..

Vilken jättefin ponny!
Men lär dom er verkligen att rida med halsförlängare istället för att lära er jobba hästen rätt? :(
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#7 Jag förstår hur du menar, men vi är inte redo för att rida utan hjälptyglar än… Fast förstås, vi får ju arbeta och liksom försöka att få den där hjälptygeln lite lös eller hur jag ska förklara..
Kär i hästen i bakrunden av #6.
Undrar lite som Attlid.
#8. vadå inte redo? Hur ofta rids hon på snodd? Hur gammal är hon?

#9 Asså, vår grupp är inte riktigt i nivå för att rida utan hjälptyglar än. Hon rids på snodd i lägre och lika höga grupper som min grupp, även lite högre ibland. Hon är 6 år gammal, tror jag.

fin häst.. o den i bakgrunden såg riktigt tjusig ut.. :)
tycker det är bra att hästarna går med lös snodd till en början tills ryttaren hittat sin ridning lite bättre, vet flera ridskolor som har det dom "lägre" grupperna
#10. okey.

Jättefin ponny!!! =)

Ja, Astrid är helt underbar! Hon kom till oss för ungefär en månad sen, hon hade ingen kondis alls! Efter tre minuters trav så var hon utmattad.. Nu är det verkligen en förändring! Men ända från att hon var ny till nu så har hon gjort sitt bästa för ryttaren, och använt sina sista krafter. Dock kan hon bli lite förvirrad ibland och vet inte om hon ska sakta ner eller fortsätta jobba på, så man måste tala om för henne att hon ska framåt hela tiden..