NYA RIDBILDER!
Idag va Anna med mig i stallet och fotade när jag red Lord och Enzendo, hon fick även testa Lord, vilket jag tror hon tyckte va spännande och kul. Jag tyckte det va kul iaf. Han va piggelin idag med! Men idag reds han själv i paddocken vilket han tycker är lite otäckt. Så han stressar upp sig lite. Jag har börjat sitta ner på honom helt nu, va dock svårt idag då han va piggelin. Arbetar honom inte än, därav den vackra formen, men ska snart börja med att arbeta honom!
Tack Anna för att du följde med! :D
#4 den var absolut supersnygg!! Fina dem andra också men den var kanonfin!!!!
#5. Bilden eller vår supersnygga form xD^^?
#7 både ekipage o foto!!
Varsågod ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#8. Okey! ^^
#9. Anna, bild på dig tack! snela?
Just det, haha.
Jag fick äran att skritta av lille Lord då ;)
Ujuj, passande bild, du ska inte ta någon galoppbild kankse? XD trav, fick jag nog aldrig ^^,
#12 Galoppbilderna var ur fokus ;)
#13. säkert (a) XD

#1 det där är inte trav
i ärlighetens namn vet jag inte vad det är för gångart. nån form av passgång kanske
fin färg på schabraket *avis*
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#15 är nog passgång, det är rätt vanligt bland travare:)
gillade också schabraket, fin pålle också såklart! får man fråga vad det är för sadel?
#15 #1 är passgång

meh hallå jag har ju ett sånt schabrak redan XD och här satt jag och var avundsjuk 
Fint :)

är det inte ett catalgo schabrak..?
finabilder ;)
#15. Haha, ^^ ja han kör lite pass. Han gör det när han är pigg och jag håller tillbaka honom i traven ( se mina händer så förstår du ) ;) hehe, ja schabraket är snyggt ;)
#16. En CH-sadel! Tack :)
#18. Haha ^^ jadu ;)
#20. ingen aning.. men det säger vi att det är (a) ;) Tack ^^

sadeln ser ut att sitta sisådär?
#22. Hur menar du då?

#18 haha!
Fina kort, du är duktig på att fota Anna!
Du har ju lagt ut bilder på min häst… Varför då?

#22 Hur menar du nu? Jag är verkligen inte duktig på sadlar, jag har en utprovad på Folly så där är det inga problem, men hur kan man avgöra på en bild om sadeln ligger dåligt??
*** Kärleken övervinner allt ***

#26 man kan inte se detaljerna hur den ligger, alltså finliret. men man kan se grova saker såsom bakvikt till exempel

jag vet inte men jag tycket inte den ser ut att ligga bra baktill kanske bara som d ser ut o jag som tycker så jag vet inte..
sadeln kanske ligger konstigt bara för att hon har en padd under för att kunna sitta in den rätt så man inte behöver "renovera" den snart igen
#25. Du lägger ju ut på Lord hela tiden..
#28. Aha, fast han reagerar inte något på dem och trivs med en. Dock är inte jag så förtjust i den längre..

#29 nu hänger jag inte med hur du menar..vadå sitta in för att inte behöva renovera igen? då sitter den ju illa på hästen eller.? bara jag som fattar nada?

#31 nej det är inte bara du men jag orkade inte skriva nåt XD

Jag bara undrar… Vilken häst är vilken?

den bruna är väl thorssons och fuxen tillhör fordonsbrud. eller om det "bara" är foderhästar?
Den bruna är Lord, Lindas (thorssons) häst. Fuxen är hennes systers (fordonsbrud) foderhäst :)

#34 och #35 Okej, tack så mycket ^^
Tänk på att ha lite mjukare händer överlag, samt att sänka dem lite. Spec på den mörkbruna hästen.
Sen måste jag säga att hacket på fuxen sitter alldelles för långt ner. Mycket snygga hästar! :)
#31-32. Jag tror hon menar: Sitter jag in den förlångtbak, *dålig på att förklara* att om jag sitter långt bakhela tiden, så lär det ju bli en inbuktning, , och jag kommer då sitta fel i sadeln, och lär då få stoppa om den igen, och börja om på nytt och sitta mitt i sadeln, och sitta in den där. Förstår ni, suger på att förklara.
#37. Tack, jag behöver tänka på det, spec. när han blir så här pigg. Han kör ner huvudet, och vill ibland inte lyssna när man tar i honom när han springer iväg, råkar man då peta till honom med skänkeln så är det då kört på den banan. Jag började rida med höga händer på Calle, då han gick bättre då, sedan har det suttit i och han trivs ibland på höga ibland vill han ha låga. Men mamma tjatar med om mina hårda händer. Ser att jag håller Lord, (den bruna) i ett järngrepp när han passar. Något tips som kan hjälpa mig att sänka händerna, de är lite väl högt upp, det håller jag med om^^ kan ju sänka de en del iaf,
Min syster, ( fuxens fodervärd ) köpte ett förstort träns, då ägaren hade sagt att hon skulle ha full. Men det stog cob på tränset hemma när vi kolla. Det är orsaken till att det sitter långt ner. Vet inte hur hon ska göra, inte mitt problem heller.
Mycket det blev nu ^^ *puh*
Tack så mycket.!

#38 fattar inte hur du menar? fattar fortfarande inte hur padden under kan rätta till det:S hamnar du i bakvikt kan ju inte sadeln ligga rätt? eller?Hamnar den i bakvikt så trycker den ju på hans rygg.
Jaha, du menar med padden ^^, den ligger där då jag vill fördeal trycker bätter över ryggen, och som stöddämapre? då han har haft ryggont innan, som på den säkra sidan. =)

flytta upp hacket ett par hål, det sitter inte bra nu. Såg att du skrev att tränset var för stort, men då kan du ju göra mer hål.

#38 träna på att stanna med sätet. man ska inte bromsa med händerna och vissa hästar protesterar om man gör det ändå trots att man inte ska (Blacky till exempel, Lord verkar vara likadan med det)
det kommer ta hur lång tid som helst i början, var beredd på det!! första gången jag gjorde det med Blacky så travade han 2 varv runt ridbanan innan han saktade av, men jag tog inte i tygeln en enda gång. sen har det bara gått bättre och bättre (allt eftersom jag lär mig..) men vi tränar fortfarande på det eftersom jag har så svårt att komma ner i sadeln…
du kommer få många positiva effekter om du bromsar med sätet istället för tyglarna. ha gärna nån som står på backen och skäller om du tar i tyglarna ;)

ja men jag fattar ändå inte hur ni menar.
#42. Han är ju van att bli riden mes sätet, så jag försöker. Är dock inte van vid det, men jag börjar göra mer och mer. men det är inte mycket ;) haha. ja, mamma får hänga med igen ;)