Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 716 ggr
Cevir
0

Önskas lite hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Som ni säkert läste såskrev jag tidigare, minns inte riktigt när, att min sköthäst på ridskolan inte trivdes där. Någon vecka senare fick jag veta att hans gamla ägare kanske ska köpa tillbaka honom. Pratade senare med min ridlärare och sa att jag ville köpa honom efter sommaren och då sa hon att det var ok, om jag hade pengar fick jag ta honom, om inte får hon honom. Om jag förstod det rätt var det så hon menade iallafall!
Nu är det bara ett problem, jag har inget jobb så jag kan tjäna ihop dom pengar som krävs. Så ni som bor runt stockholm, har ni några förslag på vart jag kan söka jobb? Har ni något jobb där det behövs extra personal? **Jag är beredd att slita för att tjäna ihop pengar!
**Hör av er! All hjälp uppskattas! Mvh Sara

/ Sara & Casper

jen
0

Är det inte svårt för dig att HA häst om du ej har jobb?

Jag menar, det är ju svindyrt att ha häst i Stockholm.

Ett inköp av en häst är ett engångsbelopp, och att äga en häst kostar några tusen VARJE månad.

Cevir
0

Under terminerna har jag jobb, det är enbart på sommaren jag inte har det. Och i det stallet jag isåfall har honom kommer jag ha råd varje månad att ha honom med det jobb jag har.
Jag bor själv lite utanför stockholm, där är det inte så fruktansvärt dyrt att ha häst, kostnaden i ett stall ligger från ca 1250kr till ca 3000kr. Och i det stall jag planerat att ha i kostar det ca 1800kr vilket jag kommer ha råd med.
/ Sara

/ Sara & Casper

fridak
0

jag skulle söka överallt, man kan ju skicka cv trots att de inte söker någon för tillfället för rätt som det är behöver de någon iaf.

jen
0

#2 ok ;)

Sätt upp en lapp på nån anslagstavla om att du vill hjälpa nån med kanske städning, trädgård eller barnpassning eller nått.

fridak
0

hur mkt ska de ha för honom? Det kan vara bra att beräkna om det är rimligt att få ihop till köpesumman till hösten också.

Maja
0

Ställen som nästan alltid behöver folk är McDonald's, BK, Max etc.
Prova även på ICA, Konsum, Coop Forum och andra mataffärer, de är ofta i brist av personal. Vissa affärer brukar ha "Personal sökes"-skyltar i skyltfönstret, håll ögonen öppna för sådant!

För sommarjobb kan du titta in på ams. Lycka till!! :)

jn84
0

Måste bara fråga, du har väl räknat med att kostnaden för hästen kommer att vara betydligt mer än 1800? Med hovslagare, försäkring, vaccinationer osv så lär din månadskostnad höjas med säkert en tusenlapp…

Föreslår som Juve att kolla med Donken och såna ställen. Jag tror att om man ger sig sjutton på att hitta ett jobb så gör man det. Posten är ett bra ställe att jobba, men dom har nog redan anställt sina sommarjobbare.

Personliga assistenter är också sånt som ofta behövs. Och andra jobb inom vården. Så grejar du bara att jobba med människor som behöver hjälp så kan du nog hitta ett bra jobb.

Sen kanske du kan låna pengar av dina föräldrar om du inte har hela summan i höst? Och lägga upp en avbetalningsplan.

Hoppas det löser sig!

Cevir
0

Tack för tipsen! Säg gärna till ifall ni har fler förslag :) Är tacksam för all hjälp!

Fridak, dom vill ha 10.000kr för honom, vilket inte är helt omöjligt att spara ihop till ifall jag får sommarjobb och kanske senare till hösten ett lite mer seriöst extrajobb som kanske dessutom är lite mer välbetalt än det jag har nu
jn84, Sjävklart har jag tänkt på dom kostnaderna också! har kommit överrens med mina föräldrar att jag står för själva köptet, stallhyran och sen kostnader för utrustning mm. Sen kommer dom betala veterinär, hovslagare mm.

/ Sara

/ Sara & Casper

lisette
0

jag tycker itne man ska vara petig när det gäller jobb faktiskt. jag känner alldeles för många folk som inte kan täkna sig att jobba på BK eller mc don. men vill man verklgien ha ngt så får man ju jobba för det.

annars är bensinstationer ett hett tips. där behövs nästn alltid folk-

ska du inte börja gymnasiet nu? har du tid för en häst? jag håller tummarna att det löser sig för dig. vet känslan du har i kroppen nu. :D

Cevir
0

Oh, bensinstation har jag inte tänkt på! Tack för tipset! :D
Jag går redan andra året i gymnasiumet, börjar snart det tredje året! Går ju i samma klass som Rubhel ;)
Hoppas verkligen det med! :) Skulle bli så glad! Trivs så jäkla bra med Casper, :) Lilla skrutten.

/ Sara & Casper

fridak
0

#8 ja det borde du kunna tjäna ihop till bra du får sommarjobb så:) hade kanske varit lite svårare om det varit 30.000…skicka ansökan till allt du kommer på, det värsta som kan hända är att de tackar nej, men förhoppningsvis så nappar någon:)

Cevir
0

Fridak, ja! :) Om han hade kostat mer än vad han gör nu ahde jag nästan gett upp direkt, Hade akdrig hunnit spara ihop så mycket under sommaren. Vilket hade varit väldigt tråkigt!

/ Sara & Casper

jn84
0

Tycker du verkar ha en väldigt realistisk syn på det där med hästköp! Och bra att dina föräldrar står bakom det :)

Du kommer att hitta ett jobb och ordna tillräckligt med pengar för att kunna köpa honom! Håller med Lisette, var inte kräsen med jobb!

Lycka till och tala om hur det går!

jen
0

Kan du inte fråga på ridskolan om de behöver extrahjälp?

Dagis, äldrevården brukar bahöve extrapersonal..

Lycka till

tezzie
0

Personliga assistenter behövs alltid, där är det stor efterfrågan. Inom vården skriker dom efter sommarvikarier. Bensinstationer som Lisette sa, korvkioskar, ica, konsum, hos någon travtränare (mocka skit och gå med hästar till o från hagen)…

Ger man sig bara den på att man vill ha ett jobb så finns det =)

Lycka till :o)

*** Kärleken övervinner allt ***

pippa__
0

Vården är inte att rekommendera om du är ute efter snabba pengar.

Hade varit bättre som Lisette säger i nån kiosk eller hästar som tezzie sa

lisette
0

för riktigt snabba pengar får man väl råna en bank eller ngt… fast det är ju ignet att rekommendera! ;)

tezzie
0

Hahaha, vilket lysande förslag Lisette ;)

Inte är det bättre betalt i en kiosk än vad det är i vården, pangarna kommer ju ändå en månad efter hur man än gör… Om man inte ska jobba svart då förstås:)

pippa__
0

Nä var inte betalningen jag syftade på. Tycker synd om männiksorna som ska behöva ta emot hjälp av sådana som bara vill tjäna pengar :/

Tror inte korvarna i kiosken bryr sej lika mkt om det faktiskt ;)

tezzie
0

Okej, var det så du menade… Ja, det är ju sant =)