Sommarbete
Finns säkert redan ngn annan tråd/trådar om detta.
Men… vilka har släppt sina hästar redan? (ute dygnet runt alltså)
Några som kanske har släppt fast tar in över nätterna?
Eller när har ni tänkt släppa?
Jag velar lite med min, vädret är så ostabilt. Men hon är inte utsläppt ännu.
/elin
/Elin
Runt skolavlslutningen/midsommar släpps Lyrik och hans kompis Blenda på betet. Från slutet av maj ungefär går de i försommarhagen, men inne om nätterna.
I stallet där min medryttarhäst står går hästarna på bete redan, men de tar in dem under natten. De släps nog inte helt fören i juni.

släpptes förra söndagen :D

I slutet av maj siktar jag in mig på att ta hem Reddie till mig på bete. Går då ute i ur och skur i stor hage med skog och vindskydd
Vi har inte släppt ännu, jag har tävlingsponnyer som inte bör gå ute för tidigt pga dom blir så trötta av betet osv.
Dock är det två skogsmullehästars ägare som släppt ut :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Den 19 juni släpps April på bete :)

mina går inte på bete, dom går i gräshage året runt
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mina går i goda gräshagar men kommer in och sover på nätterna, vill att fölet ska födas innan jag släpper dom !Vädret får gärna bli lite stabilare också är ju bara ett par plusgrader nattetid.

Mitten/slutet av Maj har vi tänkt släppa :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

MIn får inte gå på bete pga fång men kompisarna i stallet åker på bete sista helgen i maj (: Fast varmblodet stannar så Klaita har nån kompis över sommaren.

Vi släpper våra lagomt till nationaldagen :)
*** Kärleken övervinner allt ***
Mina kom ner till beteshagen för första gången idag. De kommer fortfarande vara uppe här i vinterhagen på nätterna då de kan gå in om de vill. Sen vill jag fortsätta ge hö nattetid för magens skull