sett dessa?
välj video, och kolla alla filmer. så gripande.

klicka på länken som är i #0. då komemr du till en sida, å så finns det en vågrät rad där det bland annat står "videos" klicka på den, å sedan på den film du vill se.

Vilka fruktansvärda filmer. Tur att såna där organisationer finns! Började nästan grina när dom tre hästarna dom tagit hand om va tvungan att åka tillbaka till tjejen som vanvårdat dom…

*SNYFT' kollade på två, sen den trejde jag kollade på så knäppte ja av den, ja ville inte se … 

Jag klarar inte av att se sånt, de är ju fruktansvärt! Vad är de för människor som behandlar sina djur så? Hovarna, både de förvuxna och strasserverkningen gjorde riktigt ont att se och den andra vanvården för den delen. Stoet som låg i hagen, nä usch! Tårarna var nära…
ja.. jag gillar dock inledningen till sista. dom visar så fina hästar.. bara hemskt att man måste se slutet…
när vi var i florida så såg jag en vit ponny (ca c-ponny) som var otroligt mager, och stod i en hage, ca 8 kvm stor, gjord av sånt här nät man har längs vägkanterna.ett träd i hagen rymdes åxå. lång lång oäls, trots värmen, ingen mat och mager.. frukansvärt. man vill bara gå in och säga till, men man vågar ju inte göra det i slum-områdena… det var typ en kåkstad, om ni vet vad det är. hus gjorda bara av plåt, inga fönster eller nåt.

Det är nackdelen med att åka till andra länder, vi har en väldigt bra hästhållning i sverige vad jag vet så det kan bli ett stort hopp till vissa andra länder… Men så länge man gör så gott man kan för sina egna hästar och anmäler andra hästar som far illa så har vi ju ändå lyckats bra!
Förstår att du inte ville säga till i de fallet, de skulle nog i vilket fall inte ha hjälpt så…Du hade kanske bara råkat illa ut! Personer som behandlar sina djur så har nog inga problem med att skada människor heller.
FYFAAN!!! tyvärr verkar det finnas tusentals hästar och andra djur som far illa, det skar igenom bröstet när han tog av sadeln i den ena videon 

nu fick ja till de och hittade knappen! Men de var inga roliga filmer direkt. Fattar inte hur man kan göra så mot djur. Man undrar ju om de är helt okunskap eller om mäniskorna är grymma och helt enkelt skiter i djuren.

Kan inte och orkar inte titta. Har modem och det tar evigheter att ta hem och titta.

Hur kan man behandla hästar så????
Knappt så att man kan kolla på det!!!!!!

Vad gör dom då? Vill veta.

Gejsa - det är filmer på hästar som är riktigt vanvårdade!! Antingen enormt smala eller hovar och ben som står åt helt fel håll.
Om jag har förstått det rätt så är det en organisation som tar hand om dessa djur och går till domstol och ser till att ägarna får sina straff..och att djuren får bra hem.

Ok! Som dom gör på Animal Planet då. Kommer inte ihåg vad dom heter nu. Ja, jag säger ju det. En del plågar sina djur för jäkligt mycket. Hoppas dom får fängelse.
Läste nyss om över 55000 hundar som blev ihjälslagna i Kina nyss pga rabies. Dom tog precis alla i ett område. Även dom 4000 hundar som hade fått sprutan. Dom kom och slog ihjäl hundarna när dom var ute och gick med sina ägare. Det är ju bedrövligt! Fy vad äckligt. Det var två bilder med också hur en höll i bakbenen och slog den i gatan.

#14 , SHIT!!!!!!! usch, jag kan inte SKRIVA hur hemskt det är asså !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja precis, det är väl tyyyyp som SHV, men dom går väl in för det lite mer.. tar hand om och "helar" hästar, ser till att straff utdelas, jobbar med att förbättra hästhållningen både inom landet och utomlands.
#14 heter väl animal rescue eller nåt tror jag

Ja, jen det heter det. ARSP är förkortningen.
usch va hemskt !!! 
/Elin

har inge ord för det , tårarna föll när jag såg de hemska ..
åh , vad tur att sånna där organisationer finns !!

Fy!!!! Den som var hemskast tyckte jag var den med stoet som var högdräktigt och så mager att den inte kunde stå upp. Den hade gett allt till sitt föl och hade inget kvar. Bortanför hagen fanns 1000 balar med hö, ägaren "orkade" inte ge dem det för att det var för TUNGT!! Tycker att de borde få näringsförbud!

Vad kan man säga som inte redan är sagt…
Man känner sig så himla maktlös, jag hatar att se sånt här, det är bara för jävligt!
Människor kan vara riktiga djävlar, jag hoppas att de en dag får de straff de förtjänar.

Håller med dig sussi. I dag såg jag på Animal Planet igen. Dom har kommit ut med nya program från förra året som jag inte har sett.
I kväll handlade det bl a om en unghäst som hade fått en liten grimma på sig och ingen tog av den när hästen började växa. Fy fasiken så huvudet såg ut. Det var infektioner runt öronen upptill och över nosen. Grimman hade växt fast över nosryggen och i huvudet så den var tvungen att opereras bort. Och ändå fick ägaren behålla den stackars hästen. För att han lydde dom och åkte till djursjukhuset när dom hade sagt till. Otroligt!