Vad gäller för ridskolehästar?
Någon som vet hur många år en häst får gå som ridskolehäst, eller får den gå hur många år som helst?
Vet du något om övriga regler en ridskola ska följa så bara skriv :)
Det finns inga begränsningar, hästen får gå som ridskolehäst så länge den mår bra.
(ridskolan här i kommunen har haft en ponny som jobbade som ridskolehäst från 4 års ålder och minst 20 år framåt - jag minns inte exakt. Och han älskade det!)
Vilken typ av regler är det du undrar över mer?

allmänt bara :) har hört bl.a att dom måste att ett antal månader ledigt under sommaruppehållet…
Tror inte att de finns några sådana regler överhuvud taget… Det är synd!

Tkr synd om ridskolehästar. Det är en ridskolehäst nån tävlar med varje helg. Den hästen har precis varit halt.. och den ska tävla hoppning nu i helgen!
Det är väl från ridskola till ridskola :)
Den största ridskolan i stan har haft en häst hur länge som helst medan vissa åker därifrån nästan med detsamma. Vet att de flesta får sommaruppehåll men vissa går ju även på ridlägren på somrarna.
Den lilla ridskolan häromkring de har iallafall så hästarna går ute dygnet runt, går lektion 6 dagar i veckan har jag för mig om ens det, och på sommaren går vissa ridturer nån timme om dagen på helgerna (om jag minns rätt) Vet inte ens om denna ridskola är i buisness just nu eller hur det är :/ Men det var ialalfall en jäkligt bra ridskola för hästarna :P
Har även hört att på vissa ställen så har de regler för hästarna hur länge de får vara i verksamheten och sådär så det är väl som sagt från stall till stall :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#5 Ja, det kanske det är :) Vet bara att ridskolan här i Nybro hyrde ut ridskolehästarna på sommaren, men dom fick sluta med det eftersom det var någon lag på att ridskolehästar skulle ha ett visst antal månader ledigt. Sen om det stämmer eller så vet jag inte.
#6 Grällsta ridcenter hyr ju ut hästarna på vintern och har ridskoleverksamhet på sommaren så de hästarna får väl inte vila nått?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se