OT: Sugen på häst :)
Är så sugen på att skaffa häst igen :) har senaste månaden letat och lustläst alla annonser jag hittat på hästar och idag hittade jag ett riktigt fint fjordsto som verkar passa både mig och plånboken :) Skickad nyss iväg ett mail så jag hoppas på svar snart.
Har inte haft någon lust att skaffa ny häst sedan jag fick ta bort min för snart 3 år sedan. Men nu känner jag att det börjar bli dags igen ^^ Det är bara det att jag känner mig lite jollig med att jag kanske inte kommer ha tid (man fick ju så mkt tid över till annat när man blev hästlös) men jag vet att tiden finns där bara man tar den.
Är det dumt att skaffa häst igen när man känner sig lite mesig? Vet ju att jag kommer ha tid och pengar, det bäst är kanske att ta en häst på prov i sommar? Då känner man ju om det går eller inte?
har ju ett eget stall på gården som är fyllt med kaniner nu så plats har jag också :) Sällskapshäst kan lätt ordnas då min tremänning har sin ridtravare själv och söker stallplats, kan även tänka mig att låna en shettis eller B-ponny till min syster som verkar vilka lära sig rida också. Min pappa är intresserad av skogsskörning så även han är sugen på att ha häst igen så även han kan ju hjälpa till om tiden skulle tryna.
Vad tycker ni? är det värt att satsa eller ska jag grusa mina planer när jag känner mig lite osäker?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Satsa :) Kanske är svårt att hitta en häst bara för sommaren men det låter ju som om att ud har tänkt igenom det och vet att du har råd och tid :)
//Mickan
#1 Precis, men det kanske går att övertala ägaren om en prövotid kanske 1-2 månader (förra hästen fick jag prövotid från maj-augusti) så kan man ju lämna tillbaka om man känner att det inte alls går, det borde man ju känna rätt snabbt, eller?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#2 Absolut.. Hittar du någon att ta på prov är det ju det bästa ;)
//Mickan

eller foderhäst för senare köp:)
#4 Just ja :)
Ska prata lite mer med pappa och höra om han verkligen är lika intresserad som han låter :) Isåfall ska jag börja leta häst på riktigt och inte bara sitta och drömma framför datorn ;)
Tack för att ni peppar mig ^^
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se