Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 850 ggr
Emmelie
0

Träningsvärk..

Idag har jag så fruktansvärt ont i benen! I förrgår så tömmkörde jag och Lettie en stund i skogen, sen travade vi lite över bommar sommarhagen och sist så löslongerade vi en stund i corallen.. Jag fick springa efter henne riktigt mycket, efter det så lånade jag Lukas och sprang runt travbanan som vi får använda hur mkt vi vill =). Igår så sprnag jag med lukas igen, vi var säkerligen ute i en timme.. så idag har jag lite ont i benen, låren är inte jobbigt med i anklarna och nedåt..(fotleden typ) Har jag så himla ont. Det är så att jag ibland knappt kan gå.. =P Tur att det är dåligt väder här och regnar! =) Då kan ingen klaga på att jag sitter stilla iaf =P=P Skönt är det när det regnar iaf =D

Peppe
0

om hästen har träningsverk ska man gå promenader med den så den blir varm eller ska man bara låta den stå? vill inte ge mej på att stretcha eller nåt liknande då jag inte gått nån massagekurs.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

putt

sunglasses
0

Det bästa du kan göra med muskler som "lider" av träningsvärk är att hålla igång dom, rid en lugn sväng eller likn. så hästen får igång musklerna igen, då försvinner eller i alla fall lindras träningsvärken… Låta hästen vila dagen efter ett tufft träningspass är inte bra, skritta en bra sväng istället och låt hästen vila nästa dag.

Peppe
0

ok, blev lite fundersam bara ifall han skulle få det… haha vi ses lite här och där sunglasses ;)

sunglasses
0

Vi gör de ja;) Så blir de när de regnar…finns inget annat alternativ än å sitta härFlört

Peppe
0

här regnar det inte-än. ska dra till stallet snart och ta in hästen ifall det börjar. har kollit rejäla åskskurar här nu i 3 dar i sträck