Göteborg Horse Show!
HELT OTROLIGT! Jag ska få rida i skandinavium! ÅÅH va glad jag e.. Det största jag varit med om! Tänk att få rida i lag med Lussan…

Neeeej vad kul =DDD Grattisgrattis!!
När? Måste ju kolla ;)
Åh vad kul, STORT grattis! :D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Dressyren kommer gå fredag och lördag tror jag… Står på hemsidan =) www.goteborghorseshow.se Tack! Jag e SJUUKT glad !!

gu va häftigt!! grattis!!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

va kul, grattis :)
Oj, vad kul :D

Va kul! :D Grattis! ^^
Jag och min dotter ska dit på fredagen! Vore kul att se dig! Lycka till!

Shiet vad coolt :D GRATTIS !!! :D
Oj vad roligt! Ska dit under fredagen, ska bli jätteroligt att se dig :) Lycka till!

Sänds de på teve ? I så fall ska jag självklart kolla på dig :D
Gud vad roligt!! Skulle jättegärna gå, men får inte :/ lite för långt..
Herregud vad roligt :D Är där och tittar! (Y)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

vad roligt =) jag ska dit o titta på dressyren på lördagen.

grattis!
ååh, va kul :D grattiiiis, vem drömmer inte om det ? >.< skulle vara kul att se en bild på dej och din häst ? :D så vi känner igen dej (A) sänds det på tv ?
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Shit :O Grattis! Ska absolut kolla, ska dit på lördag och kanske fredag :)
Vad heter du, så att jag kan hålla utkik? :)
Men gud så roligt, stort grattis och lycka till!
Undrar också om det sänds i TV? :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Då kommer jag se dig båda dagarna :D
Grattis, vad roligt! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#21 Kommer de sändas på teve ? (:

oj vad häftig, du måste vara diktig!

Jag har faktiskt ingen aning..! Bukar väl vara nåt sammandrag, men hoppningen är ju mest i fokus (haha) under gbg horse show. Men hoppas det =)

Stort grattis

Grattis, så kul!, jag ska dit på fredagen..

#24 Hoppas dom sänder dressyren på teve ! Är ju den jag vill se , inte hoppningen ! xD
#27 Samma här!

Guuh va häftigt! :D:D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
va fina ni var :D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Åh, sjukt roligt ju. Grattis!! :D :D
Bilden var kanonfin oxå. :)

Tack =) Hoppas bara att man inte gör bort sig totalt. Har ju ingen aning om hur hästen reagerar på en sån stor arena… Ska bli underbart att få uppleva det iaf!

Jättegrattis! Verkligen! Vilken upplevelse! Lycka till, det går säkert fint ;)

nee gud va häftigt!! Ska vara där på fredag och söndag, kanske lördag, :D hoppas på att se dig.

guud va kul ;D är du i samma lag som sara då? hon skulle ju åxå rida något sånt där ;D

Det kommer bli två lag, om jag rider i saras eller det andra vet jag inte ännu=)
Grattis!! :D :D :D :D :D

Okej, vad kul ändå :D

Jag sara och lussan kommer nog rida i samma lag =) Sen Emma Karlsson, Elisabeth Hjelm (junior) samt en YR som jag inte vet vem de blir ännu rider i det andra laget.

jag är med där ;D Ska hålla utkik

Har det varit än? Hur gick det i så fall? :)
Ha en bra dag!

Noope, GBG horseshow startar torsdag nästa vecka om jag inte har helt fel för mig. Då är vet-checken iaf =D

Okeej :)
Ha en bra dag!

Grattis :D Va kul!
Lycka till ^^
Det startar onsdag nästa vecka ;)

Nån som vet vilka tider det sänds på tv och vilka kanaler? kanske kunde starta en tråd om det isf så alla tider är samlade på ett ställe till alla som vill kolla =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Vilken dag ska du rida ?
OOOOOH :'D
Jag & 3 tävlingsryttare fick GBG Horseshows STIPENDIUM :D
Vi får 18.000 kr till träningsläger, med boende o mat & pengar som räcker över till mer ev. träningar! Träningen kommer att vara hos Tifelt. (B tränare, som flera av oss tränar/t för)
SÅ HIMLA GLADA ÄR JAG & MINA KOMPISAR :D
EV. kommer vi 4 & en av våra föräldrar som skickade in dt få gå ner på GBG Horseshows ARENA och hämta det, ev. bara föräldern, men kanske vi oxå :D Ooooooh!
MVH
Gud vad roligt! :D Grattis! :D
Btw, menar du Anki Tifelt? :) Henne tränar jag för :)
#49 Sjukt skoj :') !
Jajjamensan! Jasså? :D
MVH

Kul, jag får också stipendiet =) Men visst måste du inte åka till Anki? Jag ska in själv på arenan, ska inte du också det?
Förresten är det hela 19stycken som fått det =) Fyra dressyr, elva hopp och två fälttävlan och två distansritt. Här är en prestentation om alla stependiater!
vem av dom e du? :)
WOW !!
Fantastiskt va roligt och jätte GRATTIS!! Hoppas att allt går super för er och jaaa jag bugar och bockar… Va duktiga ni är!!!!
#48 Jätte grattis till dig också!!!

#39 haha ni kmr äga skiten ur dom ;D hoppas jag ^^

vilken dag ska du rida ? ;)

haha hoppas ja med alice ;)
#55 jag rider fredag och lördag =)

#56 aah vad bra då kan jag se dig på fredag :) biljetter till lördag är helt omöliga att få tag i ;/
#51 Nej, men vi väljer gärna Anki, då alla trivs med henne. Jag var inne på arenan, ja :)
Jag är personen som gör ngt konstigt på bilden, som har en pil över sig ;D Sofia genne (;
citat;
"Ljungskile ridklubb - ponnydressyrlaget får stipendium till ett träningsläger i dressyr för att kunna satsa på division ett. Det är tjejer som har små resurser men ändå kämpar sig upp i klasserna på egenutbildade ponnyer. I laget ingår Sofia Hedman, Sofia Genne, Julia Hansen och Sara Boström."
MVH

kalasfin bild emelie ;D

#58 Häääftigt att få stipendium :)
#59 Vad fiina ni är! Och fin bild emelie.
Ha en bra dag!
Superfin bild Emelie!
Due-Boje: Såg er på både fredagen och lördagen, ni var superfina!

Fin fina bilder :)
Fina bilder Emelie!
Jättefina bilder! och grattis alla som fick stipendium :)
due-boje: Vad har du för ngn sadel? *nyfiken*

Fiina bilder emelie.
Ha en bra dag!

Hej alla!!
Nu är jag hemkommen och det kanske är dags för en rapport…
Första dagen blev Brownie extremt spänd och rädd, helt blockerad faktiskt. Blev het och jag fick Allt i handen… har inte varit med om något liknande innan. Klarade dock det mesta i programmet men eftersom hon var mot hand och spänd drogs betygen ner markant, plus att hon taktade genom största delen av skritten och stog inte stilla i halterna. Hade varit inne på banan 05.30 på morgonen och tränat, men då utam både blommor och självklart publik. Hon kände stämningen i hallen och när hon hörde applåderna blev det för mycket. Gjorde så gott jag kunde på hästryggen, och sedan var det bara att ladda om till dag 2.
Laget hade inte något flyt alls, vi var förhandstippade som vinnare, men då både Brownie och Garcia spunkade ur var vi borta som vinnare, plus att Lussans Isidor fick tungan över bettet i piaffen och protesterade genom att stegra sig.
Dag två var jag uppe lika tidigt och tränade på banan, och Elisabeth Lundholm och Annica Westerberg (lagledare senior resp. junior och YR lagen) släpade fram massor av blommor och vagnar som träning. det var i och för sig inte blommorna Brownie hade spänt sig för, utan atmosfären som blir med 11000 på läktaren… Hon var fantastiskt fin på morgonen så ett nytt hopp tändes inom mig =D
Startade inte förrän 21.38 på kvällen, och tog ut Brownie hela 70min innan start. Hade många skrittpauser så hon skulle vara helt avslappnad när jag lämnade framridningen. Rose, min tränare, var där båda dagarna och hjälpte mig. Jätteskönt!
Klockan 21.00 släppte liseberg sina fyrverkerier eftersom dom hade invigning och Brownie blev rädd.. hon är som sagt extremt ljudkänslig..! Men som tur var hade jag tid på mig att få henne att lugna ner sig och med många övergångar började vi hitta tillbaka till varandra igen.
Efter ett tag kom en reporter från Aftonbladet fram till mig och sa att hon tyckte vi hade snyggast frisyr på hela tävlingen.. haha, vilken utmärkelse! jag fick sitta av så hon kunde ta bilder på mig eftersom jag red fram utan hjälm (tävlar i hatt, och sätter inte på mig den förrän jag går in på banan). det blev många fina bilder, här är en. Man ser dock inte baksidan av min frisyr:P
När jag kom in på banan kände jag att Brownie var några procent lugnare än dagen innan, men hon spände ändå till ganska mycket.
Fick startsignal och jag red igenom min nya kür. Fick improvisera lite då jag kom före i musiken osv (hon kan springa FORT när hon vill) I det stora hela var jag nöjd med finaldagen då det kändes skönt att hon var lugnare och jag kunde komma till ridning lite mer, och faktiskt njuta lite av att få rida på en sådan arena! Även efter programmet var hon lugnare trots alla applåder =) Hon kommer nog lära sig tids nog…
Vi kom tyvärr fyra totalt med laget, men var endast 0.4% från andra platsen, och detta på tre ryttare! Net går nästan inte att vara närmare… Synd… Men vi fick ändå 10 000kr var, och med stipendiet dessutom så känns en ny sadel inte så långt bort!
Haha, på tal om sadel.. jag har en Equipe, och det är en sån till jag ska köpa. det är min tränare Rose Mathiesen som har tagit fram den.. Den är helt underbar.
Måste också nämna att det var så häftigt att gå omkring i stallarna (garaget) bland alla stjärnor, Meredith, Pessoa, Baryard.. U name it! Har nog lite bilder jag kan lägga upp sen, backstage ;)
jag fick förresten skriva autografer,. hel-cool! Jag blev jätte generad varje gång… hahaha

ja, jättefina bilder!! Vill se MEEER =D

#70# Det var verkligen duktigt av dig iaf. Att det gick så pass bra. Herregud hur ska man öva sin häst att inte bli rädd för publiken bl a? Jag menar dom sitter ju bara där när det gäller.
Grattis till din framgång. :)

grattis johanna!
är övertygad om att vi kommer att se dig där om ngt år… som en av de stora!
grattis johanna !
jag håller med lisette, tror också vi kommer se dig där i topp om något år! :)

Grattis! Lät ju som att det gick bra ändå! Härligt! Måste vara en härlig känsla att få rida där! :D
Tror som lisette och bubbelbubbel! :)
Ha en bra dag!

Otroligt fina bilder, vilket vackert ekipage ni är :-)
Lycka till i framtiden!!!
*** Kärleken övervinner allt ***
#82 Såg att du var med både på bild och lite text i mässtidningen förresten… Om du missat det :)

Gud va fina ni va!!! Hoppas att det kommer gå lika bra för er i forsättningen… Nu blev jag så inspirerad så jag måste nog ge mej ut och köra ett träningspass 
kram kram
Bruka du inte ha bomull i öronen då hon blir så upptrissad av ljud?

#84 det missade jag tyvärr =( vad stog det?
#86 man får tyvärr inte ha varken bomull eller mössa. Mössa är enbart tillåtet på utomhustävlingar (internationella). Annars hade jag utan tvekan haft det!
Ooh, jag minns inte… Var inte helt klar i huvudet igår efter en heldag i mäss-surr. Men nåt om att du tävlade som YR, typ :) Några rader var det bara.

haha, visst blir man helt slut i huvet! jag har sovit som en stock idag..! tar nog några dagar innan man blir människa igen :P
#87 jaha men gud så dåligt :S varför får man inte ha de? :P

vet inte, man får ha allt i hoppning, å inget i dressyr. Sjukt tycker jag, inte konstigt att hoppryttarna kan ha 10st hästar på samma höga nivå när det finns genvägar för alla problem…
haha, vi har en KÄNDIS på i.focus :D grattis till allt johanna. du är superfin (:
men jag tänkte på en sak.. alla bilder är ju faktist hjälmlösa väll ? (A)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#92, …men dom är också från dressyrtävling, och eftersom det tävlas med hatt i dressyr är det ok att visa här.

#92 tack så jättemycket =) det var en enormt bra träning som sagt.. och det var det som var tanken, det var därför vi ungdomar fick vara med, så man lär sig för framtiden =)

Grattis johanna :D Säger som alla andra att du kommer bli känd !

Ja, hattbilder är okej om de är från tävling :-)
*** Kärleken övervinner allt ***

#82 Vilken fin frisyr! När man ser hela mycket bättre! :D
Ha en bra dag!

Hur gör du en sån där frisyr ? :D
Jättegrattis Johanna! :D Vi kommer nog få ser mer av er! =)

frisyren e lätt som en plätt, men får tyvärr inte plats under en hjälm, inte när jag försökt iaf! Man kammar bak håret i en stram tofs, fäster Hårt med en vanlig tofr.
Där efter delar man håret i två delar och gör två flätor, avslutar med minder gummisnoddar, exempelvis de du använder till manen =) dessa virar du runt den ursprungliga tofsen, åt varsitt håll. sedan fäster du flätorna med hårnålar. avsluta med en stor fin sidentofs =)

¨Jaha , :D men då var de ju inte så svårt . De såg jätte avancerat ut ! Attans att man inte kan ha de under hjälm.

precis, det gäller bara att håret inte e för uppklippt, då blir det lätt spretigt, men då får man bara dränka i gelé innan man flätar ;) Ja, de e synd… men till hjälm finns det många fina "påsar" man kan använda. Allt e bättre än en vanlig fläta som hänger och dinglar.. haha..

okej (:Jag får hitta nån bra frisyr att ha till hjälm (x
Måste också hitta en bra frisyr att ha under hjälmen…Annars var din riktigt snygg, Johanna! Synd att den inte får plats under hjälmen, annars hade jag utan tvekan försökt mig på en sådan.

äsch, testa om den funkar under hjälmen! Har man mindre hår blir ju frisyren mindre, och man kanske kan sätta allt längre ner..beror säkert ¨på vad man har för hjälm också =) Annars kan ni göra bara en fläta, och sedan rulla upp den som en knopp, fästa mad hårnål och sedan en stor sidetofs över =)