Hästar i tiden
Pepini. Svenskt halvblod. Min förra foderhäst. Hade honom i två år, lämnades tillbaka förra året.. Saknar hono jättmycket… E: Pepe 747
Info och bilder på Calle, Fatima, Balfour och Rutan kommer när jag får tillbaka min dator :P

Hon är faktiskt lik en av min gamla ridskolas ponnyer, Svanty.
det här är Klara Bella. Jag var skötare på ehnne på ridskolan, hon var min "första kärlek":) Ett new Forest sto som var jätte tjurig och extremt lat att rida, men jag älskade henne, vilket inte många andra gjorde.
sen blev jag skötare på Flash Flyer när Klara såldes. har tyvär ingen bild på honom(glömde nämna att jag var medryttare på en shettis i några år innan Klara) När jag uptäckte att jag o Flash inte passade ihop så blev jag skötare på Sheila, en knabstrupper. Men hon blev med föl och såldes. Då blev jag skötare på Disa, en minishettis->
sen blev jag medryttare på en b-ponny som jag har gjort så himla mkt tillsammans med! tävlat, ridit ut, tränat massor, och jätte mkt mer! han har verkligen betytt jättemycket för mig!! Han är verkligen en underbar liten ponny, som knappt kunde något när jag började rida honom, men sen när han fick muskler o kondition så blev han så underbar att rida! hoppade 1 m utan problem(vi hoppade som högst 1.15) han kunde gå superfint i dressyren, och jag ska tillägga att ahn bara var 123 cm:)
Krabat
Jag fortsatte att rida Krabben lite då o då när jag blev fodervärd på Cachette-->
Den mest perfekta d-ponnyn jag kunde tänka mig! Hon gick br i dressyren, var orädd, hoppade underbart,det enda "felet" med henne var hennes bronkit som hon fick efetr ungefär ½ år. Jag hade henne i 1½ år, men sen.. dagen efter en hopptävling som vi hade vunnit, bröt hon benet i hagen och var tvungen att avlivas. Glömmer Dig Aldrig!!
(hur kunde jag lyckas missa halav hästen xD)
oj, det blev ganaska många inlägg xP hoppas det inte gjorde något

Åhh vilken rolig tråd! =) Men tror inte jag ska presentera alla hästar…
Börjar med min första foderhäst, araben Madjed Bin Saud (den stolte sonen). Han va/är född -89 och e. Galeasz - Espri. Jag tävlade honom lite i hoppning mot storhästar, dock visade det sig sen att han va långt under ponny måttet (ägaren va tvärsäker på att han va "storhäst" så jag mätte honom inte..) En riktigt busig liten krabat mot mig, men väldigt snäll mot alla andra. Han kände mig så väl så han passade då på att hitta på hyss =) Kunde bocka som en dåre, gick inte att sitta kvar, vissa dagar dängde han mig i backen 10 ggr…

Nästa häst va Adeline, Adde kallad. Ett halvblodsto på 170 cm född -83, e. Herkules - Vagabond. Hon va en riktigt läromästare, utbildad och tävlad St.George, hoppade gärna men inte så mkt högre är 110 cm. Jag tävlade henne i dressyr upp till LA med vinster och placeringar, tränade Msv och lite St.George rörelser. Hon såldes till Eskilstuna trakten tror jag det va, någon som känner till henne? Skulle bli jätte glad o höra hur hon har det nu =)

Nästa häst va en halvblodvalack vid namn Zebylon. Han är född -96, e. Krius** - Kaliber. Det va en väldigt bra kompis till mig som hade honom och jag hjälpte henne väldigt mkt med honom. Tävlade dressyr på honom upp till LA och hoppning 1 meter med placeringar. Ägaren hoppade upp till 110 eller om det va 120. Mkt trevliga gångarter! Han va mkt tittig och extremt speciell. Nu är han såld till Linköping om jag inte minns helt fel på stället.

Nämnas kan även Snabba Wera, ett varmblodsto som jag hade ett tag för länge sen. Dahli, halvblodsvalack som jag tävlade i dressyr. Crash Crown, varmblodsvalack som jag red ett tag. Sky's Fortune, varmblodssto som jag hjälpte en kompis med. You'll See, varmblodssto som jag var medryttare på när jag fluggade på annan ort. Och så My Sun, knabstrupper som jag hade ett tag.

Har inte bilder på resten : ( Men jag kan nämna dom : D,Gammla sköthästar:
- Ridskolans Ponny Sigge
- Privathäst- Gloryv och Faxina
- Privathäst- Isabell
- Privathäst- Curt
- Privathästen- Prince
- Sen sköte jag 7 privathästar sammtidigt ^^, Jobbigt värre hhah
: ) sen så köpte jag Ester .

jisses christ.
allra första sköthästen var en shettis som hette brago (överdålig bild på mig och brago och sara och bonzo). han var 18 år när jag red honom och pigg som en nötkärna..
sedan var det (ingen ordning på tiden alls)
- tutti frutti, ett b-ponny sto svart/skäck som mina vänner ägde. hoppade 95 cm med henne.
- starlight, väns mammas häst.
- marana, samma ägare som till starlight, stor brun häst.
- charlie, samma ägare som till frutti. stooor (173) gammal tävlingshäst.
- sockra, galoppör
- ancach, dponny sto som var 25 år gammal när jag red henne, hon var som en femåring.
- attarps lyra, travare
- toss right, vbl som jag hade på foder
va fina hästar alla har :)
sen var jag skötare under flera år till islandshästen Sirkill som fortfarande är i livet, 29år är han idag och mår prima.
sen efter det har jag varit fodervärd till 2 fjordingar och ett vbl under ett par år innan jag hade uppehåll i hästeriet.
efter uppehållet med hus-köp o barnafödande så var det dags med hästar igen då jag hade turen att få ett arabsto. Det var min första EGNA häst som jag hade i ca 7år, då hon blev sjuk och var tvungen att tas bort. efter henne hade jag en fjording igen, men vi kom aldrig riktigt överens, så hon såldes och jag hittade Wambezi (på min bild) som jag nu rider western med.
sen har vi även haft 2 shettisar och ett russ som min dotter har haft innan vi nu hittade Kingclear (kalle) som är ett vbl på 147 i mkh och är duktig på att hoppa.
snart bilder i mitt fotoalbum på nästan alla hästarna som vi haft.

Jaahaa., Många hästar har man skötit om genom sina år. hehe. även fast jag inte är speciellt gammal =P
Det började med att jag skötte om vissa hästar på ridskolan, bl.a. Dacke, Karuso, Misty, Falcon, Yammie, Maja Gräddnos och Tintin, dne underbara fjordingen.
Sen blev jag medryttare på arabstoet Cashieta, en väldigt envis och bestämt liten dam hehe. Hon ägdes av ägarna till Hagnesta gård. Samtidigt som jag red henne blev jag tillfrågad om jag ville "rida till" (hon hade blivit sönderriden av hennes förra medryttare) ett annat arabsto, Metushka, som var deras oxå. Vi hade mycket kul tillsammans. Sen fick jag även rida in ännu ett av deras arabston, Zelma.
Sen köpte jag då min älskade Lucky =)
och för 5 månader sen hämtade jag hem lilla Kiara.
Jaa det är säkert fler, men orkar inte rabbla upp alla =)

oj vilken skillnad Bebbe!!!
MYCKET finare blev han!!
oj, det var en snygging, blev en snygging iaf :) är väl förhoppningsvis fortfarande. :)
hm hm hm.
min första sköthäst var en liten shettis-skäck, Lucky hette han, söt som en liten björn, han och hans kompis Trisse red jag och min kompis Frida.
senare red jag en häst, som jag inte minns ras på, Cassandra hette hon, det var en kompis som skulle sälja henne och köpa ny tävlinghäst, men inte hade tid att rida henne innan hon blev såld. som jag cyklade för denna hästens skull..:)
Senare träffade jag Perle, min gos. han och Lilleman tog jag hand om i flera år när det behövdes, tills han avlivades 03 och lilleman såldes. sen dess har det stått still…..suck..

¨Äsch vad liten bilden vart,,, hur får man den större ?

Här är Jana som jag hade sommaren 2004.

till sweet_candy_ - Kommer ihåg Klara :P haha . hon bockade av mig i terrängen så jag stukade ryggen ;P och Disa är så grymt söt! ^^
Här skickar jag med en bild på Pamela iaf :P kanske inte direkt "min" häst på något sätt men hon stog på ridskolan som jag red på förut och det var nästan bara jag som gillade henne för att hon kunde vara rätt bråkig att rida. Så jag var nästan den enda som red henne ^^

Vilka fina hästar ni har/haft allihop
Jag har haft en hel del sköt hästar å sådant.
Men nu har jag min lilla prins Nitro.
Han är med stor sorg i mitt hjärta till salu då jag inte hinner med han,har flyttat ihop med pojkvännen å allt.
Så nu står han hos min moster till försäljning.
har inte så jätte bra bild,den är 2 år gammal.
jag har också haft en del hästar med åren, men den första hästen var Tryhm, en fjording som jag hyrde. Och Kimberley ett arabsto som jag fick. DOM är de som fastnade mest i mitt hjärta. bilder finns i mitt album 

Vad är det för sorts häst Heda?
#37 vilken läcker färg den har!! ras??

Hi hi jen det har jag ju nyss frågat henne om. Undrar om det är en islänning?
ja, jag skymtade en ål 

Jaha en new forrest. Att jag inte tänkte på det. *flinar*