onyttigt
Läckert! varifrån kommer de? - har du gjort dem själv?

klart jag har gjort dom själv!!! :D ätit både glassen och kexen själv.. men pepparkakor var jag inte sugen på… :D
haha vad häftigt!!! =) Calippo är guld..
..att äta alltså ;)
men vad fyndigt, kom du på det hela själv? Kul idé! =)

visst var det? det är lite lustigt att det är tre "ätbara" namn på hästarna. ok att en är det, men tre??
du har rätt, calippo är verkligen guld, men det ska vara cola, inte lime.. :D
är det ett sammanträffande tro..?! =)
oja, håller helt och hållet med dig - cola är originalet som gäller i ur och skur =) Har faktiskt bara ätit calippo cola som glass i sommar.. förutom ngn stackars piggelin när calippon varit slut.. - huga! ;D

för mig har det mest blivit calippo, även om den inte släckt trösten alls - har varit så varmt!
har du smakat "nya" magnum? vit choklad med ngn jordgubbsgrejs i mitten… jag äter aldrig magnum i vanliga fall, men den var snuskigt god… fast, du som är vegan käkar väl inte mjölkprodukter?

jag saknar för övrigt lakritspucken…
nu ska jag knyta mig… men först hänga upp stalltvätten…
god natt alla….
mmm, ännu en klassiker! fast nu hade jag inte kunnat äta den ändå men dumt att sådana rackare försvinner från sortimentet när de var så populära.. vill man tro iaf =)
nattinatti!

men du måste ju ha smakat den när vi var små?
oja, många gånger! - och jag minns fortfarande den såå goda lakritssmaken =)
oj, missade ditt magnuminlägg…har ju ätit magnum tidigare men den du nämner är nog för ny för att jag skulle ha smakat den. Nix, veganer som jag själv äter istället is/soja/havreglass som är mumma, men inga mejeriprodukter.
Din ev. nästa häst får väl helt enkelt heta Puck! 

men du käkar väl den som åhus (tror jag det är) har? den är ju gjord på soja…
hmm, pratar vi om en genomskinlig burk med flera rött inplastade glassar..?!
har nämligen inte ännu köpt någon sojaglass styckvis i en kiosk.. men har hört att det går.. fast var vet jag inte :D

nej det är bara en vanlig glass, brukar ligga i alla glassboxar. kommer baskemig inte ihåg vad den heter…

TOFU heter den!
aaah tofuline, en sexkantig burk?! Den är mumsig, äter sådan glass nästan varje dag… mmm… oftast är det god, krämig fyllning/sylt i den också - som en bonus! :D
Finns ju en del smaker att välja på, och jag vet "vanligt" folk som köper den bara för att den är så god.

har inte vågat prova den, låter lite äckligt. jag älskar tofu och har fått för mig att glassen smakar ungefär likadant. men jag vill ju inte ha tofu i glass… får väl prova helt enkelt.
nej jag borde ta min tvätt… *suck*
nejnej, så vitt jag vet har den inget med tofu att göra, åtminstone inte när det gäller smaken mer än att både tofu och den här glassen tillverkas av soja. Den smakar verkligen som "vanlig" glass, rätt krämig och god dessutom så testa du! Chokladsorten har ingen "fyllning" eller vad man ska kalla det men några av de andra smakerna har, så testa du och se vad du tycker! jag tror inte att du blir besviken.. =)
ta du din tvätt och skutta i säng.. - det ska jag strax göra =)
Guuuud va läckert! :D Ascoolt!!

Shit vad coolt!!!!! :D Härligt : D 

hägftigt :D
#5, neej, dt ska va lime :P

Riktigt häftigt lisette…..
Det kommer att bli jättesnyggt. Ska du sätta dom på boxarna eller?

Vad grymt ! 
fasen lisette, du e ju kanon påhittig! ;D
/Elin

#24 nops dom sitter i sadelkammaren nu… :D

hihi visst är jag? ;) det behövs ju lite prydnader i sadelkammaren ju… :D

vilka skojiga skyltar, riktigt fyndigt lisette :D hmm… jag skulle kanske göra en tavla med mumin-kex-paket ;D haha

… en bra anledning till att köpa (och äta) de barnsligt goda muminkexen alltså
hihi

jag kan äta upp ett paket Ballerina o sen göra en tavla utav dt ;)

Vilka söta tavlor! =)
Det finns ett substitut till Lakritspuck lisette! Det är Nogger Black. Den smakar ju inte riktigt som originalet Lakritdpuck då… men tills de tar tillbaka den så går Noggern att äta =) Man blir lika svart om munnen också!

Jäklar vad duktig du är lisette! Jättefina tavlor ju.

#29 ja jag har ju ätit för fullt… *fniss* det är bara till att göra!
#31 gör det och ge till ägaren till ballerina. hon blir kanske glad? :D
#32 mmm en av favvisarna! ;) men pucken var mer knölig utanpå… :D
#33 tycker det är skoj att hålla på med sånt. här inne har vi satt upp det gamla pantbrevet från 1950 och en tidning som vi hittade när vi rev på ovanvåningen. det är historia som hör till huset! :D

#34 de kanske hon blir ;) ^^ haha