Skydd/linda??
Har fått ett problem med Troya. Hon trampar på sig själv när vi travar och galopperar.
Vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Tror inte att det finns skydd som går så långt ner och tror boots bara skaver där såret blir.
Bifogar en bild på vart hon trampar på sig själv. Är ingen bild på hennes ben, men har markerat mer rött där hon trampar på sig.
Tips?
Boots är det bästa tycker jag!

Du tror inte de kommer ligga och skava på såret?
jag har då aldrig haft några problem med det då luddan har klivit på sig.. jag har använt mig utav boots med kardborre :) som har funkat prima!

En häst som jag red förut klev på sig själv men då började vi med boots på han och det gick super, inga fler sår:)
Det var med kardborre det med:)

Föreslår också boots. Men köp inte såna där gummiboots från tex börjes, utan hellre såna i neopren eller vad det heter..

Ok, blir inköp av boots då :) så konstigt bara, hon har aldrig trampat på sig förut.
Jag föreslår också boots. Och om hon får skav så finns det ju boots med ludd i kanterna. Bland andra så har Eskadron ett par jättebra med ludd :)

Provade med boots idag, hon var rätt förbannad på de i början, försökte sparka av de. Men hon fick varken skav eller nåt sår.
Okej, vad bra då att hon inte fick skav eller så då :) Hoppas hon vänjer sig vid dem bara…
du kan ju låta henne få ha dom på sig i typ boxen eller ihagen nån gång då o då så att hon vänjer sig :)

Jag köpte dessa boots till folly på hööks, de är helt suveräna :)
*** Kärleken övervinner allt ***

boots e bra, men fram till såret läkt kan du köpa de långa paddarna från exempelvis eskadron, och linda hästens ben som vanligt, men låt padden gå ända ner till hoven. Då blir det inget skav, plus att det skyddar helt ok =)