Tappat muskler
Jag har hört att skritta är det bästa sättet att bygga muskler, vara ute och skritta i ca en timme varje dag, att galoppera mkt tar ju mycket på hästens krafter och får inte s mycket muskler av detta. Så ut oc skritta i skogen + lite trav och galopp ibland :)

passar sadeln? många gånger då hästen tappar kring ryggen är när sadeln inte sitter bra.. och du har väl inte haft Troya särskilt länge..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#1 Galoppen bygger också muskler, om man gör många fattningar. Alltså jobbar med fattningar gör att hästens bakparti får mer muskler och styrka. Om man bara galopperar jättelänge så tränar man ju konditionen istället. Så galoppen ger mycket också. Skritten är också bra, om man inte bara skrittar på plan mark, så ut i skogen och gå utanför stigen. Så hästen får lyfta benen. Det ger också mycket, och att klättra, men då måste hästen skritta för att det ska ge något, om dom fuskar sig till genom att trava/galoppera upp/ner så stärker det inget.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#0 Precis där har Dandelion också tappat muskler! Fast han har tappat överallt iof, men det är så tydligt vid manken.

#2 - Sadeln är utpassad efter henne, så den ska ligga rätt.
#3 - Troya är en värdelös skogshäst :P går tom in i träd ibland. Tror inte de har ridit henne nåt i skogen under tiden hon var tillbaka hos sin förra ägare.
#4 - Vad eller hur har han tappat de, lagt om träningen? eller något du kan komma på?

#4 Nä, alltså han var i ganska god kondition när jag tog honom för två år sedan, men sen har jag ju mest lullat i skogen och då har han tappat vid manken. Det är där jag saknar muskler när jag lägger på nya sadlar på honom, han kan liksom inte bär upp dem ordentligt.
Nu har han tappat mycket överallt för att han fått lite för dåligt med mat =/

#6 - Jaha, det har gått så lång tid. Jag tycker Troya har tappat de musklerna på de 4 veckor som hon har varit hos mig.
Kanske är för att jag bara rider i skogen och att hon nästa bara tränades i förra stallet hos gamla ägaren?

#7# Du kanske ger för lite protein i maten? För att bygga muskler måste hästen ha mer protein med en högre kvot.

#8 - Hon får nu ett basfoder med havre, korn och nåt mer i, och betfor och lucern. Och självklart hö till det och mineraler. Tips på vad jag skulle kunna ge?

#9# Vet du värdena i höet?

#10 - höt är analyserat, men har inga papper på de. Hon osm hämtade höt fick se papper på det, men hon visste inte vad som var bra eller dåligt. Men ska hämta mer nu i veckan och ska se om man kanske kan få kopia på det.

#11# Skriv upp det isf. Så kan jag tala om ifall det är dåliga värden på höet. Då är förklaringen där. För det är ju i jn84,s fall iaf.