Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 779 ggr
[Dandelion1000]
0

Problem med en box ätande häst..

Hej, min häst Amadeus älskar att äta upp sin boxdörr. Jag vet inte riktigt hur jag ska få honom att sluta. Jag har provat antibitspray, utan resultat. Funderar på om han gnager för att han har tråkigt.
Har någon provat bitstenar eller vad dom heter, hur fungerar dom??

Tacksam för svar // Camilla

[Jennniie]
0

Menar du såna som man hänger upp i boxen ?
Finns i olika smaker och det finns även som en boll man kan hänga upp  isamma grejs liksom ?

[Dandelion1000]
0

#1, ja, men jag har jätte svårt att få tag i sånna. Dom har en på granngården.. O kommer inte till hööks.. :(

Due-Boje
0

det finns en annan antibit sak som e bättre än sparyet.. för sprayet brukar inte funka bra alls. Det är krämen, ligger i en burk och du får smeta på det med en pensel =)

[Dandelion1000]
0

Okey, ska prova med det med.. Hur får jag tag i det?

Due-Boje
0

hmm. borde finnas i ridsportbutiken, heter No bite cream… burken är vit, kommer tyvärr inte ihåg märket. ska kolla =)

Due-Boje
0
[Dandelion1000]
0

Tackar

tezzie
0

Antibit-cremen är ju betydligt bättre än sprayen, testa den tycker jag!

Hur har det gått med Amadeus då? Funkar allt bra? Hur länge har ni haft han nu?

*** Kärleken övervinner allt ***

[Dandelion1000]
0

Vi ha haft honom i nästn två o en halv månad. Det går jätte bra.. Den 3 maj så ska vi hoppa honom på en så kallad maskeradhoppning. Så vi får se hur det går..

Em--ma
0

Men vr det inte Quinsy som gnagde där som ja tror vaart du menar för de4t fanns när Amadeus flyttade dit ..  Men  vi kanske inte menar samm ställe

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

tezzie
0

Kan man få se lite bilder på han snart =) ??

gejsa
0

#11# jag har både sett och klappat honom. :)

tezzie
0

Du kanske har bilder på han?? Han har varit så anonym sedan han köptes ju :(

gejsa
0

Nej, jag tog inga. Tänkte att dom fick själva göra det. Han är ju fortfarande väldigt smal. Jag sa det när jag kände på hästen herregud hur smal var han inte då han kom. :)

tezzie
0

Okej, ja det är ju rätt tänkt av dig!=)

muirab
0

Trätjära fungerar bra. Blr ju dock ej så snyggt om boxarna är målade i nå ljusa färger…

jn84
0

Lovar att jag ska försöka ordna bilder åt dig Tezzie :)

tezzie
0

Tack Johanna :-) Jag är bara nyfiken ;)

[Dandelion1000]
0

Ska försöka fota honom med.. :D