Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1763 ggr
LinneaG
0

Träna bort mage?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt sto har sån mage, och detta är inte betesmagen än. Hon ser dock bättre ut nu än i somras.

Någon som har tips på hur man kan träna bort magen?

Hon är inte tjock, utan på gränsfall så man känner revbenen, men är väldigt bukig.

En bild från i somras.

AusaBausa
0

skulle också behöva dem tipsen…min valack ser tydligen dräktig ut som ngn sa i går..;-P

LinneaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild från idag. Kanske inte är så stor skillnad?

gejsa
0

Det är väl efter när hon varit dräktig. Rider man inte bort det när hon nyss fölat så sitter det kvar. Gör iaf det på min Gejsa. Vi har försökt att rida hårt och köra henne två ggr per vecka i en hel vinter men likt förbannat har hon magen kvar. Så jag tror inte att du får bort det. Kanske lite men nu när du släpper ut henne på ert stora bete lär du inte få bort det iaf. :)

LinneaG
0

#3 - hehe, är väl det som är problemet. Inga bra knep? Förra ägaren sa att jag skulle galoppera mycket på åkrar.

thilda-
0

Konditionsträningar

lisette
0

#1 VEM sa ngt sådant?

thilda-
0

Man ska rida mycke galopp och trav :)
Rida snabbt uppför backar bruka göra susen.. iaf för mig :)

AusaBausa
0

36 ingen aning:-P

det var en stdsbo o en bonnatös…

lisette
0

ringer ingen klocka

AusaBausa
0

Inte?

lisette
0

*skakar på huvet* ;)

AusaBausa
0

sss

AusaBausa
0

inga tips på o få bort mage?

fridak
0

#13 motionera?;)

AusaBausa
0

hjälper det ?????

jn84
0

Equiterapeuten sa att man kan göra "situps" för hästen. Klia  under magen (typ två handflator från frambenen) så hästen höjer ryggen. När den höjt så klappar man den lätt uppe på ryggen så den sänker den igen.

Då ska den tydligen använda magmusklerna. Vet inte om det hjälper, men det iaf ett tips :)