Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: bilderfilmer
Läst 738 ggr
Cavello
0

Nya ridbilder från mig med :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Moa var med mig i stallet idag och fotade när jag red båda isisarna, Silfurlind/Sillen och Disa. Lägger ut lite ridbilder här. Blev mest "dressyrbilder" på Sillen eftersom jag inte hoppade henne idag, tvärtom med Disa.

Disa hoppar ett räcke på kanske 50-60?

Cavello
0

Disa hoppar samma räcke

Visst har hon en rätt rolig frambensteknik? Galopp över hindrena istället för att hoppa ungefär ;)

Cavello
0

_Galopp på Disa barbacka
_

Cavello
0

_Galopp med Sillen
_

Cavello
0

_Mer kontrollerad galopp med Sillen
_

Cavello
0

Tav med Sillen

Sista bilden så ni får gärna kommentera hästen men helst inte min sits då jag vet felen xD

gejsa
0

Vad fina dom ser ut att vara, härlig man och färg. :)

Cavello
0

#6 Tack så mycket! :) Kan verkligen hålla med dig om det, specieltl med den härliga manen som är perfekt för mantag om man skulle råka tappa balansen. xD

Melanie
0

Vilka fina islandshästar.

På barbackabilden tycker jag det ser ut som om du tar stöd och håller balansen i tyglarna, dvs "hänger" i bettet. Dina skänklar är ute och flyger på många bilder, då är det lätt att du tappar hästens ytter/innersida. Var följsam med skänkeln, in med tån, ytterskänkeln kan du dra bak lite så att du känner att du får med dig yttersidan.
Du ser lite hård ut i handen på många bilder, som om du låser armen i samma vinkel och hänger dig lite bakåt. Släpp loss i armbågen, håll lite lösare om själva tygeln och sänk händerna, så att hästarna inte går och gapar och försöker komma undan det hårda trycket i munnen.
På #3 ser hästen väldigt, väldigt spänd ut. Var det precid vid galoppfattningen? Slappna av, följ med i rörelserna, häng dig inte i munnen på hästen.

Det var det jag kunde se. Fina hästar och bilder.

gejsa
0

#7# Haha ja, det kan kanske manar vara bra till också. Ta tag i dom. :)

Cavello
0

#8 Tack så mycket för dina kommenterar även fast att jag skrev att jag redan vet mina brister som ryttare men tack för kommentaren om hästarna.

På bild #3 är hon på G att springa ut på "ovalbanan" så jag får ta tag i henne lit extra och styra in henne :)

Cavello
0

Hade tydligen inte skrivit det här utan måste ha varit kanske på Bukefalos men tack iallafall :)

fridak
0

#1 hon har inte bara lite söt frambensteknik, hon blundar också:) hopprädd häst?;)

Cavello
0

#12 Hon är inte direkt hopprädd men det är väääldigt spännande att hoppa i paddocken efter att bara ha hoppat ute i skogen :D

Disa hoppar gärna men tekniken och taxeringen är det lite si och så med. Vem vet, hon kanske är lite höjdrädd? :)

gejsa
0

Haha ja, det ser faktist ut som hon blundar.

Cattiiis
0

Jättesöta hästar! #1 var ju bara föör charmig! :)

Lizzan
0

Haha söt :)