Nya ridbilder från mig med :)

Vad fina dom ser ut att vara, härlig man och färg. :)
#6 Tack så mycket! :) Kan verkligen hålla med dig om det, specieltl med den härliga manen som är perfekt för mantag om man skulle råka tappa balansen. xD
Vilka fina islandshästar.
På barbackabilden tycker jag det ser ut som om du tar stöd och håller balansen i tyglarna, dvs "hänger" i bettet. Dina skänklar är ute och flyger på många bilder, då är det lätt att du tappar hästens ytter/innersida. Var följsam med skänkeln, in med tån, ytterskänkeln kan du dra bak lite så att du känner att du får med dig yttersidan.
Du ser lite hård ut i handen på många bilder, som om du låser armen i samma vinkel och hänger dig lite bakåt. Släpp loss i armbågen, håll lite lösare om själva tygeln och sänk händerna, så att hästarna inte går och gapar och försöker komma undan det hårda trycket i munnen.
På #3 ser hästen väldigt, väldigt spänd ut. Var det precid vid galoppfattningen? Slappna av, följ med i rörelserna, häng dig inte i munnen på hästen.
Det var det jag kunde se. Fina hästar och bilder.

#7# Haha ja, det kan kanske manar vara bra till också. Ta tag i dom. :)
#8 Tack så mycket för dina kommenterar även fast att jag skrev att jag redan vet mina brister som ryttare men tack för kommentaren om hästarna.
På bild #3 är hon på G att springa ut på "ovalbanan" så jag får ta tag i henne lit extra och styra in henne :)
Hade tydligen inte skrivit det här utan måste ha varit kanske på Bukefalos men tack iallafall :)

#1 hon har inte bara lite söt frambensteknik, hon blundar också:) hopprädd häst?;)
#12 Hon är inte direkt hopprädd men det är väääldigt spännande att hoppa i paddocken efter att bara ha hoppat ute i skogen :D
Disa hoppar gärna men tekniken och taxeringen är det lite si och så med. Vem vet, hon kanske är lite höjdrädd? :)

Haha ja, det ser faktist ut som hon blundar.

Jättesöta hästar! #1 var ju bara föör charmig! :)
Haha söt :)