Vid utlåning av häst
Hejsan allihopa, nu hoppas jag att någon som har mera erfarenhet än mig av det här kan hjälpa mig.
När man lånar ut sin häst på foder, vad ska medfölja?
Alltså, nu tänker jag inte på utrustning osv, utan mer på alla papper som pass och dylikt.
Tack på förhand!

putt*

Jag har häst på foder och jag har inte fått papper eller så. men sen bor ägaren rätt nära och skulle hästen skada sig vill hon bli kontaktad före veterinär. han är inte heller vaccinerad så papper för det behöver inte jag ha heller.
Om du hittat en bra fodervärd så kanske de tär bättre att diskutera det med den? Behöver h*n ha passet för tävlingar mm så kanske du ska skicka med det så länge du har ägarbeviset hemma hos dig.

Inga tävlingar för deras del, enbart 'hobbyridning'.
Jag tänkte mera om det var något som var ett måste,
fick för mig att passet var tvunget att följa med hästen?
Men jag är så osäker, var därför jag frågade här i hopp om att någon visste bättre :-)

Det är beroende på vad ägaren till hästen tycker. Fråga det. En del lämnar med pass och en del gör det inte. Jag tex gör det inte. Jag hittade inte ägarbeviset konstigt nog. Däremot tog jag kopia på passet.

Jag som är ägaren, hehe :-)

#5 men där har du ett en annan som inte lämnat ut sitt pass, men hon lämnade en kopia på det till fodervärden.

#5# Ha ha trodde du skulle låna en häst. Gör det du tycker känns bäst.

Jag skulle inte skicka med pass, däremot en kopia på passet som Gejsa gjorde. Kontrakt tycker jag är jättevikigt att skriva där man ska försöka tänka på allt men ändå inte göra det för invecklat. Skickar du med utrustning så tycker jag att även det ska finnas med i kontraktet, alltså vad du skickat med och i vilket skick det var!
*** Kärleken övervinner allt ***