Krafftfoder på bete?
Ger ni era hästar krafftfoder på betet? Om ni gör det, vad ger ni och hur mkt?

Du kan inte jämföra vad andra ger sina hästar. Det beror ju på hur hästen är, ser ut och även hur betet ser ut. Jag ger bara min gamling som är svårfödd ett halvt kg groov och 2 dl betfor. Dom andra får en dl musli med mineralerna och vitlöken.
Jo, jo självklart, men jag bara undrar vad alla andra ger :P Mina äter Krafft Ponny, betfor som dem ätit under hela året, tror det är bäst att fortsätta med samma nu till jag fått värdena..

Nej!

Inget…kan få en näve fibergi efter ridturen

Musse får betfor och soja (samt hans extra kisel), då betet (trots att det är riktigt bra bete) inte räcker till hans kräsliga fullblodsmage. Dom andra får en näve Krafft Groov.
8 dl kraft grund, vitlökspulver, b- vitamin o ibland torkade morötter.
/Elin

Min går inte på bete!

Varför går inte din på bete mazze? Har dom inget gräs där längre?
ja det gör jag då jag vill få i dem vitlök… Men det rör sig om mindre än 1 dl kraft Groov…

Min får kraftfoder och hö nu, för vårt bete har bränt bort. Tyvärr
man vill jui nte börja vinter fodra nu….men men måste man så måste man.
Vi har också fått börja vinterutfodra :/ Så du är inte ensam..
bete innehåller fotast så mycket ändå så man brukar bara behöva stödutfodra med salt. jag har dock gett 2 dl krafftnya groov efter ritt, detta pga att hon kan bli lite loj på sommaren, och i och med att jag var i full gång med tävlingssäsongen så.

Skönt att höra att det inte ä bara jag som har fått börja med vinterfodringen.

Det beror nog på vad man har för hästar också. Stora svårfödda hästar måste nog stödutfodras nu.

Jag ger min "travare " ca 1/2 kg lusern och ca 1kg pellets för att betet är slut. Han har även fritt hö

Men akta er nu när vi fått regn och gräset börjar växa i hagarna igen. Då blir det starkt igen för våra pållar. Inte alls bra att stödutfodra så mycket då.