Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 945 ggr
Cavello
0

Måste skryta lite.... :)

Måste skryta lite om min duktiga kompis som var med mig och Sarah i stallet idag. Vi hade bara tänkt att låta henne skritta lite med ledare eftersom hon aldrig hade ridit innan men hon var tuff och lärde sig fort så mot slutet så både skrittade och travade hon själv på ängen vid skogen. I slutet så blev det en liten galopp med, dock med min pålla först och hon hängde med därbak.

Och hon var jätteduktig, drog inte för mycket i tyglarna och höll i framvalvet på sadeln/manen. Kanske inte världens bästa sätt att rida på om man är nybörjare men hästarna är ju så snälla ^_^

Båda den lite mer envisa pållen och den lite hetsiga uppförde sig galant med henne på ryggen, de kände nog av att hon var en nybörjare. Med oss på ryggen så är det lite mer action och försök att sticka hem ibland. Haha x)

Kanske kommer upp någon film senare för tog massor av filmer/bilder under dagen.

tezzie
0

Kul att det gick så bra =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Cavello
0

#1 Japp, det var skoj :) Mycket imponerad av hästarna med, de skötte sig superb speciellt min lilla dam som annars var rätt hetsig och småstegrade sig när jag skulle rida (A).

Hon fick lära sig att fixa med hästen också, även fast hon tyckte de var farligare från marken.

En sak som var lite skum var att hon hur glatt som helst ledde in två hästar samtidigt i hagen men hon ville inte lära sig tränsa *hm* :)

tezzie
0

Det kommer =)

Skönt att hästarna skötte sig, men de brukar ju känna när det sitter en nybörjare på ryggen och sköta sig snällt :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Alexandra13
0

Film, bilder? :)

Maja
0

Sådant är ju hur kul som helst!! :D

Cavello
0

#4 Bilder finns på min bilddagbok, cavello.bilddagboken.se under 18 april. Bilder + filmer finns på Youtube under den här länken, http://youtube.com/watch?v=LOVOiK0Afi0.