Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 470 ggr
[Jennniie]
0

OT Värmen är äntligen här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gud så skönt det är med värmen!
Suttit ute nu iflera dagar i solen och bara njutit.

Passade på att ta lite bilder idag när jag var ute med hunden. Lägger in dom hära, visst ser skogen härlig ut? Den ligger mitt i ett bostadsområde med hus runtomkring.
Spåren som syns efter traktor på vissa kort, är sen dom röjde senast för nån månad sen.

[Jennniie]
0

Vovven :)

[Jennniie]
0

Stigen i skogen

[Jennniie]
0

Hunden drar mej upp för backen *lat*

[Jennniie]
0

Lite vitsippor o blåsippor :)

RubHel
0

Nära hem till mig därifrån :) Bor i N. Västerdalen

Alexandra13
0

f*n vad gött att värmen har kommit!! Nu slipper man nästan oroa sig för att det ska börja regna, så att ridvädret försvinner xD

[Jennniie]
0

#5 Det gör jag med. Vilken gata?
Jag tror f*n jag har sett dej. Har känt igen dig från när du kom ner till stallet nångång förut. Men har trott att jag sett i syne el nåt ;)

gejsa
0

Haha bor ni på samma gata och inte känner varandra fast ni är på ridsport. Skäms!

Fin vovve. Vad är det för sorts hund nu igen?

[Jennniie]
0

#8 en otrimmad mellan schnauzer .
     Trimmade honom i höstas o fy så han såg ut. Han själv trivdes inte med det heller. Men just nu är han FÖR hårig o lurvig. Ska gå till en trimmare nu igen så det värsta försvinner, men det mesta går att hålla efter själv. Som att klippa luggen när den försvinner :)

[Jennniie]
0

Lite mindre hår iaf ;P..

gejsa
0

Ja, just det, en sådan var det.

vi klipper ju våra hundar dom ser knappt inget efter 2½ månad. haha

RubHel
0

#7 Jag bor på Hackspettvägen :P

tezzie
0

Ja, äntligen börjar det kännas att vi närmar oss sommaren :-)

Jättehärliga bilder!!

*** Kärleken övervinner allt ***

MLphoto
0

Åh vad roligt att du har en schnauzer:D (enligt mig den bästa hundrasen man kan hitta;) )

Som du säger, värmen har äntligen kommit. Vi har haft 25-30plus i solen varje dag sen i fredags nu ;O :D:D:D

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

gejsa
0

Ja, herregud vilket fint väder vi har haft nu i flera dagar. Jag har t o m solat. :)

fridak
0

underbart väder! det enda tråkiga är att det är svårt att välja täcke. pålle går med ofodrat regntäcke men det blir för varmt på dagen och när de går in vid niotiden så är det rätt kallt och då skulle täcke behövas.

gejsa
0

Inga hästar har täcken på sig hos oss. Om det är lite kallt på morgonen så blir det ju snabbt varmt när solen kommer fram.

fridak
0

jo morgonen är det rätt varmt men kvällen är det värre med…

gejsa
0

Mina kommer ju in senast kl 20. Är dina ute dygnet runt?

tezzie
0

Jag har inga täcken på Folly nu. De går ut vid sex, och då blir det ju varmt på bara en timme eller två, sen går de in vid nio, men de har kvällssol i hagen :)

gejsa
0

Samma här. Dom kommer ut vid halv 6-6 och in kl 20. Det har knappt hunnit bli kallt på kvällen då. Bara dom förbannade myggen och knotten är framme.

fridak
0

på vardagarna kommer de in runt nio-halv tio, så snart är det nog rätt varmt då också, men än så faller temperaturen rätt fort på kvällen.

tezzie
0

Åhh här har vi ingen mygg än :-)

AusaBausa
0

vi har MASSOR småflugor här :-(

lisette
0

samma här. jag blir tokig på dem!

tezzie
0

inte en enda här, joo jag såg en humla idag, haha

gejsa
0

Jag dödade en humla i dag. :( Som inte kunde flyga.

BeatriceHolmberg
0

Besse har fått gå "naken" nu hela dagarna :) mygg och flugor är det precis fullt av här också :/

fridak
0

humlor har jag inte sett däremot fick jag ett bi innanför moppehjälmen när det inte fanns bil tillgänglig…