4h-gård
Kan någon förklara för mig vad en 4H-gård är??
*** Kärleken övervinner allt ***
Är inte det en gård där typ massa olika sorters djur finns? Hästar, får, grisar, kor osv.
Det har jag fått för mig iaf ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Duger detta som förklaring? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TACK :P

Jag var på en sån idag… Supermysigt ställe =)
Aha, är de det som är 4H… Ligger en sån nån mil från stallet, vi var inne på att rida dit och kolla läget för ett par år sen :P

Dom här hade 20 hästar, ett hängbukssvin, ett får, en get, en massa kaniner, höns och säkert nåt mer som inte jag såg :P
Jag var på studiebesök i göteborg på ett rätt läckert ställe. Jag jobbade inom psyk och vi var och kollade på nåt som jag tror hette Gunnareds gård… Finns det nåt sånt? De hade alla möjliga djur och folk med psykiska handikapp jobbade där!
ah tack!! har också alltid undrat vad det är !
Jag är ofta på en 4h gård som ligger i stockholm (är utbildad ledare och hjälper till med kurser m.m där)
Vi har hästar, får, kossor, kaniner, och katter men det behöver inte vara en gårdmed an massa djur på det finns även syklubbar, schackklubbar som är 4h. det handlar mycket om ledarskap m.m. Jag och några från andra 4h klubbar/gårdar har äen åkt till Tunisien och besökt en 4h klubb där! :)
MVH Kajsa
Har faktist själva stått uppstallad på en 4h gård för en massa år sedan! massa djur och massa barn :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

jag ahde praktik på 4h-gården här. tråkigt nog går den back hela tiden och bidrag från kommunen minskar så de har fått plocka bort rätt mycket djur. Nu har det bara fåglar, kaninen, får och hästar. innan har de haft grisar, kor och getter också.
när jag var liten så var vi på lägervecka på en 4H-gård i Höör/Hörby fyra år i rad…bara älskade det! Vi lagade mat, mjölkade, städade, bakade, myste m alla djuren. HELT underbart!!!
#11 Men… Höör och Hörby är väl inte samma ställe?

nästan samma sak slo. de ligger så nära varandra.
#6 Det finns en stadslantgård i gbg också. Mitt i ett bostadsområde ligger det och där finns både hästar, grisar, kor, får, höns, ankor och kaniner. Har praktiserat där för några år sedan, men nu hjälper jag bara till om dom får några körningar med häst och vagn. Adressen dit är www.foreningengalaxen.se .
Jag har faktiskt varit med i en 4H-klubb för vuxna. Egentligen var det en körklubb, som hade nordsvenskar, som medlemmarna skötte och körde. Det främsta skälet till att vi tillhörde 4H var att hästarna stod på Hästa gård, 4H i Stockholm odlar foder till länets 4H-gårdar. (Denna klubb var alltså fri från både barn och ankor.)
#12 ja det är 2 olika byar:-P MEN kommer inte ihåg vilken av dessa byar som 4H-gården låg i…