Hur skulle ni göra..?
Om 1½ vecka åker jag till Ungern och är borta i 3 veckor för att göra min APU.
Just nu håller jag på med igångsättningen med Astra. Men eftersom jag åker bort så hinner hon aldrig rikigt komma igång. Därför har stallägaren erbjudit sig att hjälpa till med t ex tömkörning, kanske lite ridning, promenader osv.
Problemet är bara att kiropraktorn på Mälarkliniken ville att vi skulle komma på återbesök för att kolla ryggen igen. Men hinner inte det innan jag åker. Är därför lite orolig att det kanske blir värre om hon fortsätter sättas igång för att det kanske blir för hård belastning eller så.. För hon ömmar fortfarande i ryggen, men det är dock mkt bättre. (tidigare tråd om Astra)
Borde jag låta Astra stå ev stallägaren bara skrittar med henne tills jag kommer hem? Eller ska jag följa veterinärens anvisningar?
Kan ju be stallägaren hålla ett vaksamt öga på Astra för att se hur hon reagerar och vid ev reaktioner, ta det lite lugnare tills jag kommer hem och kan åka tillbaka till kliniken med henne.
Hur skulle ni göra? =/

om hon fortfarande ömmar i ryggen så skulle jag inte sitta upp. Fråga stallägaren om hon kan ta en promenad då och då bara så hon får röra sig lite medan du är borta.
Ryggproblem mår oftast bäst av att hästen arbetas - på rätt sätt.
Jag tycker du ska låta stallägaren motionera hästen åt dig åtminstone med tömkörning och promenader. Är stallägaren en duktig ryttare kan ridnong också vara okej.
Stallägaren kan väl fara till kliniken med henne? om du har fått tid där precis då du är borta?