mank borste ?
Heejsan !
Jag var inne och kollade lite på denna sida http://www.dromhasten.se/
Det fanns en borste där som kallas "mank borste" ? är det nått speciellt man ska andvända det till lr varför kallas det mankborste ??
vmvh : )

det har jag heller aldrig fattat, likaså som det finns pannborste och hovborste… det måste vara för att pracka på oss en massa onödiga saker.
Vad jag har fattat så är mankborste samma sak som rotviska. Jag har iaf en "mankborste" som jag använder som det.
Usch, börja inte snacka om borstar nu… Jag behöver en ny ryktborste, men är kräsen så det blir lite väl dyrt :P
Är också kräsen vad gäller borstar. Tycker faktiskt att kvalitetsborstarna "gör ett bättre jobb" Är en plastborstehatare. Tyvärr är de "riktiga" borstarna ganska dyra, men de håller längre enligt min mening.

jag med, jag har typ bara kvalitetborstar och super bara "natur" borstar, och med tagel och såna :D mycker braa
Största fördelen med att skippa plastborstarna är att man slipper mycket statisk elektricitet tycker jag :D
Snälla säg något! är min delfin stor hos alla eller vad har hänt här!
Jag använder bara borstar av tagel och rotborstar, inga plast borstar.
# 7 ser ingen delfin längre, men jag ser en stor fjäril.

En stor vacker fjäril har du.

#1 Jag tycker i och för sig att pannborsten är bra, lättare att borsta på huvudet med en mindre borste. Sen behöver man ju inte bara använda den på pannan för det…

Ja varför det heter så vet ja inte, men jag tror att kommer ifrån förr i tiden. Då hästarna mest användes till körning, så då kom nog ordet av att rykta manken väl så att selen inte kaver. Så där igenom föddes ordet mankborste tror jag. Men det finns säkert någon med nån annan förklaring.