Äntligen!
Nu är det dags att släppa "fången" ur buren! Efter 6 veckors boxvila är hon äntligen ute på bete, fri som en riktig häst. Vilken fröjd det var att se henne springa och bocka i hagen! Nu har hon 6 veckors "fri" vila innan hon får släppas med sina "kompisar" igen.

så kul =), gud 6 veckor i en BOX? Då skulle mina hästar har sparkat sönder stalletXD , har hon varit sjuk ?

Ja, hon har opererats för tarmvred. Hon fick det på sin inridning.
Skönt att hon e bra igen.
/Elin

Oj, vilken tur att ni hade försäkring på hästen. Det hade blivit dyrt annars. Skönt att höra att hästen är bra igen. Tog du inga foton?

oj då …. , så bra att hon är så glad och frisk nu :D

Nej tyvärr blev det inga foton. Ja det var tur att försäkringen täckte allt, man har ju inga 56911kr i bakfickan precis. Hon stod i Helsingborg i ca:14 dagar+ 6 veckor hemma, gissa om hon var glad! Hon är ju ett energiskt och busigt russ också!

Förstår att det kostar när det är operation också. Min islänning stod inne på Strömsholms djursjukhus förra våren i 12 nätter. Det kostade över 37.000 kr.

Idag stod det ett piggt och glatt russ utanför mitt fönster och undrade om hon kunde få lite hö eller mera bete utav mig.Hon är pigg och glad och jättelycklig!

en kompis häst har nu stått 8 veckor på box, och har en vecka kvar. stackars häst, ett djur som vill ha stora marker, instängd i en liten mörk box i 9 veckor. jag skulle bli galen om det va jag.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Be kompisen att aktivera huvudet på hästen så att den lugnar sig. Om han/hon får ta ut den en stund så prova med NH. Jag gjorde det med min och hon blev lugnare.