Tråkiga mail *klagotråd*
Åh vad jag blir less :( Nu är det tre veckor sedan jag lämnade tillbaka Peppe till sin ägare (som vi i tråden kan kalla M). Som ni vet så skadade ju Peppe sig i transporten i slutet av januari och har sedan dess mestadels stått.
Sedan jag lämnade tillbaka honom så har jag fått flertalet otrevliga meddelanden från M. Det har bland annat stått att hon aldrig har sett honom i sämre skick, han har inga muskler och är sjukligt mager (påstår hon). Men det är väl klart att han inte har några muskler när han har stått? Och sjukligt mager är han INTE! han har gått på fri tillgång på hö, massor av betfor och havre samt lite annat, hans portioner har vasrit jättestora och det knan hela stallet intyga :( Nu vill hon kräva mig på ersättning för att hon måste stödfodra honom :/
Jag hade vet. ute veckan innan han åkte hem och hon fann inget fel på honom. Hon anmärkte ingenting på hans hull. Det enda som hon sa var att hovsprickan måste ses efter så att den inte blir större.
hon skriver i det senaste mailet "Man tappar inte så mycket muskler av att ha gått i hage i 2,5 månad som du sa." Vad föreslår hon? Att jag har vanvårdat honom?
Ville bara skriva av mig.. blir så himla less på sånt här :( Den här hästen har varit mitt allt, tråkigt att det ska bli såhär :/

Ojjj vad jobbigt! Hur länge hade du han på foder då? Men om inte vet. hade något att anmärka på så är det nog ingen fara!
*** Kärleken övervinner allt ***

Men guuh! Vilken dum människa! Klart hästar tappar muskler på 2,5månader! Prova själv att knappt röra dig (inte du Eve ;)) och man kan knappt stå upp. Om inte veterinären sagt något ska du väl inte behöva betala något? Och om alla i stallet kan intyga att han ätit massor.. Konstig människa. Tråkigt att det ska bli så =/
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Har du inga färska bilder på han att visa?
Men usch.. :/ Peppe var ju sjukt fin, inte en chans på miljonen att du skulle vanvårdat honom! Dessutom vet ju ALLA här inne att han betyder så otroligt mycket för dig!
Visst, det är svårt att säga "Bry dig inte om det", det förstår jag, men usch.. Vet inte riktigt vad jag ska säga.. :(
Inte en chans att han var vanvårdad! Jag vcar ju totalförälskad i honom för att han var så jäkla fin…

Jag kan bara säga: Stå på dig!
Vissa människor är bara för mycket :( Eftersom att du hade ute vet precis innan han hämtades så behöver du inte oroa dig. Jag vet ju inte hur han såg ut men kan aldrig tänka mig att han var för tunn. Har ju sett dina andra. Så stort lycka till!
Så trist:O)
Jag tror att hon bara är ute efter att mjölka pengar från mig.. Hon vill väl utnyttja att jag är ung.. Så lågt.. Har läst igenom kontraktet och det finns ingenting som styrker hennes krav eller påstådda fraser.

Stå på dig!!!
Tezzie - MM, jag har inte ens svarat på hennes mail, för jag tycker att om hon verkligen har något att komma med så kan hon ringa som en vuxen människa.

Bra!! :o)

Usch! Tycker inte peppe har sett smal ut alls! Han såg ju att må kanon bra sist jag såg honom!
Ja, det finns ju filmer på oss på en tävling efter skadan när han inte hade ont utav den.. Då taktar han ju och är helt glad (:

Usch, din stackare… Lider med dig. Stå på dig!

ja se hästfolk…
Om hon skulle fortsätta tjaffsa, ta kontakt emd vetrinären du hade ut och be denne skriva ett intyg om att hästen var i gott skick när hon var där. och skulle ägaren tjaffsa vidare så tryck upp det i näsan på denne.
ibland blir man så less, men som sagt, har människan inte råg i rygg nog för o ringa så skit du i ägaren.
Jag har blivit anklagad för vanvård o visst det känndes skit, men jag kom över det och vet att jag gjorde allt i min makt och efter bästa förmåga för att hästarna skulle ha det bra. Men det slutade cokså med att två ponnys såldes och ena hästen gick ut på foder.
Det enda jag ångrat var att jag lät sälja ponnyerna, för de fick avlivas ett halvår efter att jag "gett upp dem" men det är en lång tråkig historia som jag inte vill dravvla om o om igen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
LinaN - Jag ahr ett intyg från vet och det står absolut ingenting om att han skulle vara mager eller i dåligt skick. Tråkigt när sånt här händer :(

#17# Var hästen tjock när du fick han då? Jag menar att definiera tjock/smal är inte så lätt. Vissa tycker att en häst ser fin ut när den är tjock osv. Förstår du hur jag menar?
gejsa - han hade ju gått på bete då, så han hade ju hömage eller vad man ska säga. Men han hade ju inga muskler då heller..