Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 304 ggr
iggiWiggiPiggi
0

OT - privatlärarens lamm!

igår var jag till marianne och rida, vi satt och drack saft och pratade och hon berättade att igårnatt så födde grannens tacka två små lamm, och samtidigt så födde en annan tacka lamm, den första tackan tappade bort sina lamm och brydde sig inte om att leta efter dom! Marianne skyndade sig dit och skulle rädda lammen, hon han för sent och ena lammet han avlida :'( men som tur var levde ännu det andra lammet :D det var i och för sig medvetslös men hjartat pumpade på, så marianne tog lammet under jackan och sprang in, hon lade fram en låda fylld med påsar med varmvatten i och lite hö på. nu idag hoppar hon nästan över lådans kanter och är allmänt busig ;) men hon är väldigt smal men hon kommer överleva :D idag flyttade hon ut i stallet och fått en egen box där :D hon släpps lös då vi kommer in i stallet :D

LinneaG
0

Vi nappade två lamm när Linda bodde i Vallentuna. Det var så mysigt!

iggiWiggiPiggi
0

#1 jag vet :D lammet ska bo kvar ca ett år, kommer bli såå mysit :D

Klasselover
0

Har du några bilder? ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Spiritinthesky
0

ååh, i det första privatstallet jag började rida i fanns också ett litet lamm som fick egen box :* mamman dog ;/

han var så söt, han skulle alltid vara med ! en dag när vi målade huset, spillde emmelie blå målarfärg på honom, den satt i hela tiden , så han är fortfarande blå :D :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

iggiWiggiPiggi
0

#4 hehe :P

iggiWiggiPiggi
0

#4 hehe :P

iggiWiggiPiggi
0

#3 kommer bilder snart

Repoort
0

putt

vill se bilder på det söta lammet

RubHel
0

Det börjar dyka upp lamm på skolan nu också :) Det är tre eller fyra tackor som har fått lamm, men en tackas båda lamm dog.. :( En var död när den kom ut och den andra dog strax efter. De var för tidigt födda.