Hoppsan! Till salu...
såg på en Internet sida att min dam redan är till salu igen…
iofs köpte ju tjejen henne osedd så det kanske var så att det inte klickade mellan dom..
bara att hoppas att hon får komma till ett bra hem….

Redan? Hur länge har hon haft henne?
*** Kärleken övervinner allt ***
ring och fråga varför:s samt att du vill ha nummret till den snart nya ägaren. kan ju vara skönt för dej tt vet vart hästen tar vägen.
Min blogg: SweGizmo.se

Länka annonsen?
Trist att hon redan ska säljas igen =/
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

hon köpte henne den 7/4..
visst så sa hon ju till mej att hon inte kunde garantera att hon skulle ha henne kvar, o det förstår jag ju eftersom hon köpte henne osedd… men det var ju ganska kvickt måste jag säga…

Vad tråkigt =/ Tycker lite synd om hästen, som måste flytta igen.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

en vecka… snacka om att inte ge hästen en chans =(

Ojdå. Vad tråkigt… Hoppas hon hamnar hos någon som kan ha henne kvar nu då.
nämen oj då !!
är hon svår eller något ?
jag tycker synd om hästen..

Kan man få se annonsen?
ojdå :O stackars häst ;/ hoppas den kmr till ett bra hem (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Vill också se anonsen :P
Stackars häst att behöva flytta igen.. på så kort tid!
säkert en hästhandlare som köpt den och sen säljer den vidare direkt den kommer dit…
ja jag tycker oxå verkligen synd om hästen! får man fråga varför du sålde henne osedd?
Ligger annonsen på http://www.hastannonser.se/
I så fall kan jag länka till denna info om den person som du sålt din häst till. http://www.ridin.se/lankar/det%20kom%20ett%20mail.htm
#14 men gud vad hämskt:s
hur vet du att det är hon som köpt den för resten?
#15 Det är den personen som står som säljare i annonsen.
är det verkligen hon som köpte hästen?
skulle vilja se annonsen.
vill också se annonsen:/
japp samma häst i hennes fotoalbum som i annonsen och det är linda l som står som säljare :S uscha
O.B.S Notera att jag inte med säkerhet vet att jag har rätt!!!
Men Jag såg en bild på hästannonser som var mycket lik den häst TS har i sitt fotoalbum. Hon skriver att hon sålde hästen till värmland och denna person är bosatt i värmland. Annonsen är inlagd den 11 April…
jag tycker oxå att de ser ut som samma häst men säker kan juh som sagt endst TS vara =/
Jag har också sett den nu, om det nu är den. Hastannonser.se, sökte i värmlands län, bildsök, hästar tillsalu. Rubriken är dressyrsto.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
shit vad hemskt. jag skulle helt klart kunna gå på den annonsen..
har också sett den nu:( uch…
jag hade ju ring och frågat köparen varför hon ska sälja hästen på det sättet…

sökte på nummret som e i annonsen på eniro. Visst hette hon Lina Larsell alltid…
Man blir ju lite nyfiken på vad hon gav för hästen. Hur mycket hon höjde priset efter 4 dagars ägande?

Mm, men asså. Ett 11årigt sto med bra dressyrstam, bra gångarter, går msv, för 35.000… Nånstans stämmer det Inte.
#28 Jag kan ha totalfel, men jag har fått för mig att Johannas sto var ungt… Men som sagt, kan ha fel, inte ALLS säker, utan bara trott det av nån anledning :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Näpp, hade fått det om bakfoten. Åldern stämmer. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

usch vad hemskt. får hoppas att det inte är hon. men vilket det förmodligen är.. =/

nummret e ju till henne iaf

förlåt att jag inte kunnat svara tidigare…
jo, det är den där tjejen… :( tänkte ju inte alls på att man kunde Googla människor…
hade ingen som helst aning om detta, hon lät hur bra som helst över telefon o seriös, hon ringde runt till hon som hade haft henne innan mej osv osv.. skickade bilder på sin andra häst som stod där, ringde dagen efter o pratade massor..
usch, känns inte alls bra… men kan ju tyvärr inte göra nåt åt det, får bara hoppas att hon kan komma till ngn bra.

ja, jag tror inte det är någon fara, hon kommer säkert få ett bra hem! Men stämmer allt i annonsen undrar jag?

#34 hon är utb MSV o har plac LA, superfin gång o är trevlig som sjutton att rida, väldigt känslig dock.
men anledningen till att jag sålde henne var ju att hon inte gick igenom böjprovet, o då ville min fodervärd inte ha henne, o med tanke på allt som hänt i mitt liv nu så var häst inte att tänka på, jag orkade helt enkelt inte… o det var ju pga fel i benen jag fick avliva min gamla häst o jag ville inte göra samma resa igen…
dock sa vet som gjorde böjprovet att jag kunde betäcka om jag ville… var väl inne på det men sen så om jag inte orkar med 1 häst hur ska det då bli med 2.. så jag satte ut henne på annons som avel/ridhäst.. berättade att hon inte gått igenom men att hon inte var halt vid ridning.. för det har hon aldrig varit, enda gången hon var halt var när hon hade en hovböld… men det spelar ju ingen roll.. hon gick ju inte igenom..
så satten ut en annons mest för o se om det fanns nåt intresse.. 2tjejer hörde av sej o mitt intresse föll på Linda.

Usch vad hemskt! =/ Måste kännas jobbigt att det blivit just sådär. Hoppas hon mår bra hos den där Linda, att hon inte behöver lida där. Och hoppas hon kommer till ett bra hem. Men annonsen ser ju bra ut, förutom att hon "bara" kostar 35.000:- för att vara så fin. Tycker synd om hästen… =/
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Tyvärr är det väl störst risk att hästen säljs långt bort igen. Tränas för hårt och går sönder.
Så är det väl som oseriösa hästhandlare fungerar….

Ja, men den kan liga gärna hamna hos en gullig tjej som tycker de e kul att lalla runt och träna dressyr någon gång i veckan =) Den kommer säkert få de bra ska du se… försök ta reda på vem som köpt den sen bara =)
hoppas som #38 (: <3
Isa Aronsson
www.stallequino.se
ja värkligen, håller med föregående talare =) Vi håller alla våra tummar,hovar o tassar för henne :)

jo, hon säljer väl henne säkert till ett bra hem, vad som är trist är ju såklart att hon måste flytta igen, men det går säkert bra… o sen så att hon faktikst inte gick igenom en böjning, kan ju varit vad som, men om det nu är ngt allvarligare så blir det ju väldigt tråkigt för nya köparen…
om det nu är som det stod i "varningen" så lär jag ju inte få nåt nummer till ngn ny ägare, eftersom jag då kan berätta varför hon såldes från första början…för det kan jag inte drömma om att hon talar om…
Du får sätta ut efterlysningar. :) Hoppas verkligen att hon kommer till ett bra hem och allt går bra i alla fall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

men det måste ju ske ett ägarbyte, och söker du på din hästs namn på ridsports hemsida kommer ägare och adress å allting upp.. Lätt som en plätt =)

det har du ju helt rätt i ;)
Jag håller också tummarna för hästen! hoppas att den nu får komma till ett bra hem och stanna där och inte behöva flytta mer. du ska nog se att allt blir bra till slut.

hmm, hon verkar vara såld?? hittar henne inte på annons längre..

Hoppas att ägarbytet kommer in snart då så att du kan få tag i den nya ägaren… Bara för att få veta vart hon tagit vägen!

Hoppas på det bästa GIVETVIS!
hmmm…tycker synd om köparen om pållan ej går igenom böjprov så lär ju inte nya ägarens försäkringsbolag ta det.. Kommer klassas som antingen dolt fel eller så åker stackaren på att de inte gjort tillräckligt nogrann undersökning..
Obs! Bara inte du johanna åker på ngt om det klassas som dolt fel då Linda har ägt henne för kort tid och "skadan" uppkommit under din tid som ägare..
Hur mkt sålde du henne för?

#49 jag skrev tydligt i kontraktet att hästen ej gått igenom böjprov o att köparen var medveten om det samt att ingen ny besiktning gjorts o att hästen såldes i befintligt skick.
hon var ju på annaons som avel/ridhäst o inte alls till tävling
vad tror du om det?
20.000

Nej, men usch vad tråkigt. Hoppas verkligen att hon kommer till ett bra hem.
*43 Vart kan man lägga in hästens namn och få upp ägaren?
Britt-Marie

#52 jag fattade inte heller.. *s*
var inne o kollade men… 

#53# Så du sålde hästen för 20 och själv skulle hon ha 32? Det var en bra förtjänst på en vecka.
Den hästen blir väl som på programmet. Att hon inte talade om att den markerade på böjprov. Och så sätter nya ägaren igång hästen i tron om att den är helt ok.

#54 35 tom väl?
hmm, jag vet ju inte ifall hon hunnit med en ny böjning o hon gick igenom den? kan ju varit ngt bara den dagen vi böjde henne,
men nog trodde jag att hon skulle ha henna längre,

men det är väl bara dom hästar med licens som finns där va?
hon hade ingen licens, bara tävlat på klubbnivå

#55# Inte illa att tjäna 15 på en vecka. Hästen far nog inte illa. Men kan riskeras att göra det efter försäljningen om dom inte är nöjda.
Har du mejlat henne och frågat om du får veta vem som köpte henne?

nej, verkligen inte…
hon har aldrig i hela sitt liv varit halt så jag hoppas o tror att hon ska klara sej bra i framtiden :)

Hallå johanna du glömde svara på min fråga.
Mejlade inte du och frågade om hästen var till salu och du fick svar då? Eller har jag läst alldeles fel? Jag menar då kunde du ju mejla och fråga om du får veta namnet på den som äger hästen nu. För troligtvis är den såld eftersom annonsen är borta.

oj förlåt.. :) sambon kom o "störde" när jag skrev..
nej, har inte mailat ännu, för jag har glömt av det..men ska faktikst skicka iväg ett på en gång! tvivlar dock på att jag får ngt svar, ifall hon nu sålt henne "halt"

hihi så kan det bli ibland.
Men tala om ifall du får något svar. Du mejlade väl när du såg annonsen?

jo, vi mailade o hon ringde även, o jag fick bilder en av hennes fina hopphästar, sen bad jag henne höra av sej fast det har hon inte gjort men jag ska om hon svarar nu…

Ok! Hon kanske försöker vara lite seriös en stund då. :) Hoppas du får svar från henne.
höll på att sälja Ludde en gång till en som ville köpa honom osedd men fick kalla fötter o sa nej..det var så nära, så tom bilen var beställd!!! Gissa hur glad jag är nu att jag inte giorde det när man läser sånt här…fy vad trist! Hoppas allt blir bra m din pålle….

#65# Ja, det är ju då man ska dra öronen till sig. Dom får skylla på vad dom vill. Men dom måste komma och provrida innan jag säljer mina hästar iaf.
ja aldrig mer att jag äns tänker fundera på det!

jo, visst var det kanske dumt, men det ligger en hel del bakom mitt snabba beslut….
o jag har några bekanta hästmänniskor som både köpt/sålt osett o det har gått bra..
men nu lär man ju aldrig göra det igen…
förlåt var inte alls min mening att du skulle ta det som att du var dum utan jag var ju själv på väg att göra det o bara av en känsla jag fick i sista stund så lät jag bli o det är jag evigt tacksam för när man hör vad som kan hända…alla gör man misstag o det är itne alltid man kan göra ngt åt det:-D
hur har det gått Johanna? fått något svar av henne än?

men hästen ska väl besiktas innan det säljs till en ny och måste ju då gå igenom den besiktningen. Peppe hade en grads hälta efter böjningen här men när vi var på klinik visade han inte den minsta antydan till markering. man kan ju ha otur just den dagen, det kanske inte är nåt fel på hästen egentligen. men är det det så visar det sig ju vid nästa besiktning…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#70 nej, det har jag inte
#71 jo, det antar jag ju att den ska, o jag hoppas ju att hon går igenom utan anmärkning o att det bara var dagsformen som avgjorde sist..
men är man en hästskojare så kanske man kan nåt knep för att få dom gå igenom ändå lr tar ut en egen vet,, jag vet inte riktigt hur dom jobbar faktikst , är inte så insatt

Enligt rykten så har många "hästhandlare" en favorit veterinär. Som släpper igenom lite "frikostigare".

Fast vid en veterinärbesiktning så har jag som köpare rätt att välja veterinär… Eller?
Ja det har man ju…

Vet med säkert en "snäll" säljare som alltid erbjuder sig att använda dennes veterinär. Och hur ofta har man som köpare möjlighet att rent praktiskt använda sig av sin egen veterinär?
Vissa nöjer sig dessutom att hästen vet.besiktades utan att köparen var med. Man vill ju lita på veterinärer. Mitt tips är att be sin egen veterinär om hjälp med att rekomendera en lämplig veterinär. Alternativt ta hem hästen o göra ytterligare en veterinär bedömning men då finns alltid risken att du som köpare har åsamkat hästen skadan….

Jag skulle aldrig gå med på att en besiktning göra utan att jag är med, jag vill se och höra vad som händer… Sen så skulle jag faktiskt anlita en egen vet. Kan jag inte ta med min egen vet. så skulle jag hellre anlita distriktsveterinären.

Distriktare är väl de spm är värst av alla… Nej nu ska jag ge mig i denna diskussion.
Kram på er.

Jag har riktigt riktigt bra erfarenhet av dom!!

Alla veterinärbesiktigar inte heller. Ibland så litar ju folk på säljaren eller också är det för att hästen är så billig så man struntar i att besiktiga, åldern att man vet att den ändå kommer att markera fast man ska ha den som skogsmullehäst. Men i det här fallet så skrev hon ju att den var i kondition och någon som vill tävla köpte henne säkert. Fast hon gått som fölmärr i några år om jag fattat det rätt. Muskler kan hon ju inte ens hunnit fått så mycket heller.
Om hon inte gjort ngn besiktning när hon köpte av dig så har hon inte fullgjort sin undersökningsplikt.

har du fått något svar av henne? Om den nya ägaren?

Hur har det gått Johanna??

nej, jag har inte hört ngt från henne… :/

Sänder man inte in ägarbytes papper till någon registrator eller något liknande? De har ju uppgifter att dela ut :)?

det borde ju vara ganska lätt att få tag på hennes nya ägare..men jag vet inte riktigt hur bara :)

Annonsera på efterlyses på nätet.
Kontakta den organissation/rasförening som ställt ut hennes pass.
det kommer att stå på asvh:s sida
det kommer att stå på asvh:s sida
vad heter hennes far och morfar?