Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1881 ggr
RussPower
0

sommarbild...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kommentera?

RussPower
0

ser inte helt .. ja, ut:P

RussPower
0

just det…

RussPower
0

hahha

RussPower
0

sista

RussPower
0

Kommentera?
Kommentera?

LinneaG
0

Vilka härliga bilder! Ser ut att vara en riktigt snäll häst!

SarahPeace
0

Jätte fiina bilder :D De ser härligt ut:)

RussPower
0

Tack båda två

MiaMaria
0

Jätte fina bilder, men vart är hjälmen? Fundersam

RussPower
0

Aa,Generad

eMis
0

Fina bilder, men på vissa hade du hjälm och på vissa hade du inte..

RussPower
0

Vet.. Han stog och åt gräs.. :P Själv om det inte är någon grund til att inte bruka hjälmen..

RussPower
0

Jag rider alltid med hjälm annars..
Också då jag kör..

elin
0

Oval ser hel mysig ut!!

/Elin

RussPower
0

Tack Elin :) Nisse är så urgullig ;D

lisette
0

du får inte lov att posta bilder utan hjälm… de kommer nog att tas bort om du inte gör det själv.. bara så du vet!

RussPower
0

Oj, det visste jag inte… forlåt Ledsen

lisette
0

bara tänk på det till nästa gång..

och jag måste bara säga det, det är faktiskt väldigt dumt att sätta upp sig på en häst utan hjälm i bara grimma. skulle det hända ngt så har du inte en chans. det går så himla fort. jag skrev en tråd för ngn månad sedan om min svägerska madde som hoppade upp på en av mina hästar utan hjälm, sadel, träns, grimma - ingenting. hästen blev rädd för ngt och han studsade till. hon flög baklänges och slog bakhuvudet, fick en hjärnskakning och förlorade minnet. hon kommer fortfarande inte ihåg vad som hände den kvällen…

tänk på det…

men du har en jättefin häst, han påminner om smulan, oxå ett russ, som stod på samma ridskola som oskar när jag var liten… :D

RussPower
0

aa, satt inte länge på honom, för jag är faktisk obs på detta..
Men nu ändrar jag bilderna..;D

lisette
0

obs??? ;)

RussPower
0

Min shettis som jag ägde förut.. F. 93.
Tävlade ponnytrav med honom, men nu är han på andra siden av ¨sjön och går som barnponny ;D Som han gjorde för jag köpte honom också.. Då gick han i en hage, med måååååånga barn rundt sig.. typ en barnhage.. Räcka ut tungan

søt?
Tog bilden när jag besökte honom förra vecka.. Ångrar på at jag sålde honom.. :(

2000-2005 var han min.. mina bästa år..

RussPower
0

#20, ja.. hmm…Observera? xP
ååå… min svenska.. xO
Passar på..

lisette
0

får fortfarande inte ihop meningen… *fniss*

han var jättesöt.. varför sålde ni honom?

RussPower
0

Alltså, jag är klar over att så där kan ..hmm… henda.. :P om du fattar. Forlåt.. :P

Jag sålde honom för at jag hadde fått tag på et russ, och Jonatan(shettis) var ju 97 cm., så han var lite…hmm..liten?:P

Och om några år ska jag över til "storatravet" och då ville jag köpa et russ, som går lite fortare, så jag kan utvikla mig ennu mera… :P

RussPower
0

Men det russet sålde jag, da vi inte blev riktig vänner.. Så nu har jag fått tag på Oval:)

lisette
0

och vem är betsy då??? var inne och kollade på din sida, men det stod inget om henne där… :D

RussPower
0

Betzy är mitt kallblodssto.. =P äger hon med pappa.. =)
Hon sku bli travare, men så fick hon astma, och kom inget vidare… Så nå är hon betäckt för första gång, med Steinsvadd Eld, och fölet kommer i Mars..

Älskar_hästar
0

Eve- Där har du en till som har ett kallblodsto ! Skrattande

RussPower
0

hehe Räcka ut tungan

Hennes presentation:

Mai Betzy;
Kallblodig sto f. 1999 e,Alm Svarten, u. MaiDonna, alltså 7 år.
Svart är fargen, och hon är jättefiiiin <3 Hon är ca 155cm i mkh.

Hon har samma mamma som Mai Lotta som har gått bra inom travet i norge o sverige.

Hon är nu betäckt med Steinsvad Eld, eftersom hon inte kunde gå i travet, för hon fick luftvägsproblem/astma. Så¨hon fick inte nog luft. :(

Hon är jättesnäll, men hon kan vära lite bitchy sometimes. :P

Hon "bossar" över alla i hagen :)

lisette
0

är hon inriden då eller?

RussPower
0

Visst!!Räcka ut tungan  Hon har hoppad 70 Flört

gejsa
0

Har du missat allt det där lisette? Var var du när hon skrev om stoet förut. *ler*

Jättefina bilder. Så där grönt gräs har inte vi nu. det har torkat bort alldeles.

RussPower
0

Det gräset är nog inte så grönt nu.. Andraslåtten til höet blir nog inget.. det bränns ju..

gejsa
0

Jasså hos er också. Ja, det är synd om alla bönder nu.

RussPower
0

Mm, var ute på biltur på fredag, och vi körde et sted det inte hadde kommit regn på … hmm.. två veckor, ell. nånting sånt.. Och dom hadde vattenspridare, men det hjälper ju inte når det är varmt..

gejsa
0

Nej, man ska inte vattna när det är dagtid och varmt. Då dunstar ju vattnet bara. På kvällen isf.

RussPower
0

Japp. Men jag tror dom bara kan strunta i att få det där til å bli något hö.. Det går inte til häst iaf. Kanske til ko..

gejsa
0

Va! Vattnade dom åkern alltså? Trodde du menade blommorna. Jisses!

RussPower
0

jaa, det gör dom. :P är full törk här nu..:P
dom vattnar havren o alla avlingar (odlingar?:P) och gräset som ska bli hö..
Men vi satt upp en hage i stället ;) Så där går Betzy o en annan travare och äter sig feta.. Dom har även fri tilgång til vatten, då dom har en hel sjö at dricka upp .. :P Dom går helt ut i vattnet upp til magen, faktisk..

gejsa
0

Ja, jag har sett fotona. Det ser verkligen härligt ut med sjön bredvid. Då kan man kanske bada med hästarna där också?

Blir nog lite svårt i år med torkan. Många priser kommer nog att stiga också pga det. På vissa ställen i Sverige är det vattningsförbud. Då får man inte ens vattna blommor i trädgården.

RussPower
0

Joo, man kan bada med dom.. ;)
Oval är visst så där at han kan stå ute i vattnet i flera timmar, och så doppar han sig, och går upp. :P Han är en liten konstig pålle Flört
Men botten är så där at man sjunker på vissa ställen, så man må passa på..

Får man inte lov at vattna?!

gejsa
0

Nej, på vissa ställen är dagvattnet så grunt att man inte får vattna. Utan bara använda vatten till det nödvändigaste.

RussPower
0

Aha.. det måste ju va tråkigt Fundersam

RussPower
0

www.gudbrandsdalen.no <-- där är det jag talade om.. som dom måste vattna.. En pärla.. Mamma älskar att dra dit..

lisette
0

#32 ja jag har missat det totalt! ;) vet du vad gejsa? igår REGNADE det hos oss. kom typ en cm vatten… och det åskade med… :D

gejsa
0

Oj då! Ja, hos oss kom det 2 mm regn i söndags tror jag det var. Men det dunstade ju bara bort. Var tvungen att vattna alla blommor ändå. Får se om det inte kommer regn snart. Ev på lördag enl SMHI. Det skulle vara skönt för då försvinner ju även bromsen. Men å ena sidan så kommer ju myggen då. Aldrig får man vara glad.

lisette
0

gnäll nu inte, för snart trillar löven av träden och det kommer snö istället… *gråtfärdig*

gejsa
0

Ja, jag gillar snön. Älskar en galopp i djup snö. Det är vitt och alldels tyst. Hästarna är installde och slipper smörjas. Min Fille (islänningen) mår kanon. Finns inga knott eller mygg som biter honom. Suck!

RussPower
0

FundersamHatar snön

wewwa
0

Jättesöta hästar. Tänk på hjälmen, även om det bara är korta stunder. Fast det är du nog medveten om. ; )