Åska
Fy usch vilket ÅSK VÄDER det var i kväll/natten !! det åska rakt över oss, o det blixta HELA tiden, jag fick springa upp o kolla om stallet var "välbehållet" då det lät som blixten slog ner i det… asså det dundra så att sjutton hela huset skakkade !!! och det regnade o blåste,m ja eettt jäkla oväder asså ! haha ska jag vara ärlig så är det typ första gångenjag har varit lite rädd ,. jag brukar inte vara rädd för åska men nu var det helt enkelt FÖR MKT!, haha , pappa jobba natten o kom hem kl 6 på morgon så så jag la mig i hanns säng (ja mamma oxå asså det är en "dubbel säng") sen var min brorsa uppe , då frågade mamma om han ville ligga ocå här, o de gjorde han;) haha så där låg vi alla tre och Dango förstårts:P, fast vi vaknade vid två tiden o då gick vi upp o tog en smörgås:P och då åskade det fortfarande(!) sen la jag i min säng, o brorsan i sin säng, då det gick inte att sova längre alla i samma säng då det vart så jäkla varmt:P haha , nån mer som har faft VÄRLDENS åska? ;]

Ha gissa om man hade OTUR i morse??, läs min dagbok här på ridsport …. Har inte haft det så bra nu på morgonen ..
här har det varit superväer hela tiden!
önskar snart regn till gräset.. allt börjar torka ut

Okeej, det har det varit hoss oss också, förutom i går kväll då .. men jag tyckte det inte var så roligt att det åskade precis vid oss, hehe jag kunna inte sovan nästan för att hästarna var i stallet, skulle vilja ta in dom i huset då:) , men regn kom det iaf:P behövdes ju:D
Peace - man kommer ju aldrig in på din sida så att läsa din dagbok känns tyvärr uteslutet! :/. *men ja vill ju*
Min d-ponny blev träffad av blixten när hon var tre eller fyra år, hon fick panik å snörade in sej i trggtråd, självklart.. Så hon är livrädd för åska… När de åskar måste man vara hos henne hela tiden å lugna henne…
det mullra svagt igår eftermiddag hos oss, men inte en enda regndroppe men dem förklarar ju saken eftersom allt regn va hos dey peace!
/Elin
Igår vid lunch tid slog blixten ner här hos oss. I en kabel. Så jag har varit utan internet men har det nu igen!

okeej, haha jag tog att regn:P hihi,
#4 har du provat att laggt mee på "favoriter" och gå den vägen ?

nyss drog det förbi ngt här.. varade i max 15 min men det blötte ner precis ALLT i sin väg!! =P katten kom in springandes efter 2 min och var helt genomsur stackarn…

Det åskade och blixtrade från 20.30 till ca 24.00 i går kväll, men det kom inte speciellt mycket regn……..vart tvungen att ta in hästarna, då min nordis är livrädd för åska, annars så har han nog sprungit genom trån..

Här kom det en skur men ingen åska

#10, vi bor ju så nära varandra så ja ;D , Men det är nästan samma tid ;D , Fast här började det " nån minut" föra åtta, o slutade vid 24-24:45 ; D ,,, vart ju en hemsk åska ju
, våa hästar borde oxå ha varit rädd då i morsre när jag släppte ut som så haade dom skitit typ överallt, o de brukar dom inte göra..

#12, vart bor du då? Jo det började nog lite tidigare, var ut och tog in hästarna 20.30…

#13 , Söderhamn:) , I sandarne då;D

#14 Just ja, det visste jag ju egentligen, du skrev i min gästbok…
här går bara åskan och regnet på långt håll…..

vi hade ragn och åska nyss , men det slutade för ett precis ..
Här har det vart mulet på morgonen och ganska soligt nu på eftermiddan'.

Tror att det kommer att regna i natt. jippie
REGN INATT I ESKILSTUNA. TACK GODE GUD!

De har lovat regn tills idag men här skiner solen från en klarblå himmel, börjar snart tro att det aldrig kommer att regna mera.
Ingen återbörd av gräs heller så hästarna får nu äta hö

Nehej det regnade ju inte i natt. Inte ens i dag. Några futtiga regndroppar det blev knapp fuktigt på altandäcket. Nej, nu måste det bara regna.
Det kom 30 mm i kvicksund för några dagar sedan. Då fick vi 2 mm. Kvicksund ligger bara 1 mil härifrån.

nu har dt åskat o rgenat lite här ^^
marken är iaf blöt nu ;P

måste berätta om en sak som hände förut:
Det började åska här hemma runt 17.00. Sen efter ett tag så slutade det att åska så ja tänkte att: ja, nu är det nog ingen fara om jag går ut på internet en liten stund….
Sitter där så fridfullt å kollar lite när det helt plötsligt kommer en så kraftig och hög smalll så att marken nästan skaka å de dåna åtta helskotta och brandvarnarna tjuter som tokiga!
Jag blev så rädd så att jag var nog nästan nära på att skita på mig, ärligt talat
Jag slängde iväg musen som jag höll i handen så den gick i bitar å jag skrek som en galning! Fy fan vad rädd jag blev! Det var riktigt otäckt…
darrade som ett asplöv minst en halvtimme efter… huuuuva.

#24 Haha , förlåt , men var tvungen att skratta lite
" Jag blev så rädd så att jag var nog nästan nära på att skita på mig, ärligt talat
Jag slängde iväg musen som jag höll i handen så den gick i bitar å jag skrek som en galning! Fy fan vad rädd jag blev! Det var riktigt otäckt…"

haha! ja sååååå va de
hihi

Jag kan bli rädd att jag hoppar till , ganska långt upp , men jag har inte precis såna reflexer att jag slänger iväg saker som jag har i handen , haha 

haha! men åskan slog ju säkert ner nån stans här i närhetern
haha men jag kan ju erkänna att jag är VÄLDIGT lättskrämd! hehe

jo, jag kan vara det om jag inte är förberedd , ngt som säkert de flesta är , men ändå ;D fast ibland när jag tänker "nu kommer ngn skrämma mig bakom hörnet här" och om någon gör det och jag är förberedd , kan jag ändå dra mig undan och skrika lite , hehe

jamen sånt blir jag livrädd för! Hatar när folk skräms! hihi

ja , det är inte kul . 

hehe nääää =(

hahaha! kom på mejj sjäv med att jag blev rädd nu igen! råkade stänga av ljudet nu när jag lyssnar på musik å när jag satte på det igen så blev jag jätterädd!
måste nog uppsöka psykolog tror jag! haha

haha !
nejdå , om du nu är ensam hemma så är det ingenting jämnfört med mej , jag inbillar mej ALLT när jag är ensam hemma 

haha jag me!
haha Jag skulle ställa in moppen i vår verkstad runt 00.00 efter att jag kom hem från stallet i förrgår.
öppnade dörren, tände inte (gör de aldrig) å så hör jag ett sprakande ljud dän nån stans innefrån. Då var jag nog nära på att skita på mig igen
haha! slår igen dörren å låser så fort jag kan och springer in till huset så fort som mina ben bär, låser dörren och berättar för mamma å pappa! haha
det visade sig dagen efter att det var kortslutning i en sladd! haha

hahahaha ! sitter och skrattar för mej själv här
ibland när jag rör på mig brukar jag tro att det är någon annan som rör på sej , haha , låter sjukt men så är det .. och sen brukar det ju synas i fönstret när det blir mörkt in lixom , och då brukar jag alltid skrika och tro att det är ngn som står framför mej 

haha! detta var en riktig skrattfest
hihi FEGIS! hmmm ska det komma från mig???
hihi

haha , båda vi är nog fegisar !
sen igår på natten så var natasha och jamade ute , så jag skulle gå och titta var det var , vi har precis ett träd utanför dörren , så skulle jag gå ut och då var det en jättestor kråka som plötsligt flög ur trädet och jag hoppade till in i busken , haha !

haha =)

Vi får ta å försöka peppa varann du å jag =D haha