Föl?
Någon som ska ha föl till sommaren?
Jag har funderat på att betäcka mitt sto nästa sommar, då är hon dräktigt sista året för mig i skolan och då kommer jag ha mer tid den sommaren då hon ska föla.
Det finns mycket att tänka på, några tips?
Någon här som har eller har haft föl.
Vill gärna ha tips, tankar och positiva o negativa med att skaffa föl.

Japp ett föl åtminstonde blir det för oss i år vi hade bet. ett sto till men hon tog sig inte (som du vet),hade även planer för ett annat av våra ston men så tog lixom sommaren slut..och eftersom vi inte planerat hingst till det stoet så blev det inget..
-Men vårat första stora häst föl är ber. 15 maj -06 och hon har redan blivit kalas rund (kanske pga extra gräs,godis men men vill gärna tro att det är våran stora hoppare där inne som gör att hon är så enorm; )

Jag har bokat ett arab föl som föds i april -06.
Det ska bli så himla spännande, känner mig som ett litet barn i väntan på jultomten *ler*
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag funderar på antingen ta russhingsten som annas kompis har, då det inte blir någon stor avgift. Eller så skulle ja vilja hitta en nordsvenskhingst.
Vilka raser tycker ni passar till vbl?

Hej
-Tyvärr vill jag inte rekomendera korsnings avel men ska fölet behållas i uppfödarens ägo och man har egna kval. man vill uppnå.
Tänk på att språng avgiften är liten i det stora hela.
-Ett stort beslut eftersom hästen går i 11 mån och allt kan hända.
Vill rekomendera ett spar kapital för oförutsedda händelser.
-Lycka till/Linda

Hej, jag ska spara de pengar jag får från medryttarna och sedan ska ja börja jobba onsdagar och var tredje lördag som jag också ska spara.
Vill gärna ha lite tips och råd angående korsnings avel.
Mvh Linnea

Vi har fött upp vår Knabstrupper hingst själva jag bifogar en länk till mina tankar om hingst val. Om du ska göra en korsning så välj en Nordsvensk 1, för att det kommer att det kommer att bli en bättre häst 2, för att du får en stam på hästen om ej renrasig. Men överväg också att göra som CBA och boka ett föl med en mycket bra stam det blir inte många kronor dyrare och minst lika roligt som med ett eget föl.