Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1322 ggr
Star
1

HON DRICKER DÅLIGT!

Har märkt att min 18åriga vbl dricker dåligt! Vet inte vad jag ska göra å det, har betfor i vattnet+salt i miaten. Hon får även olja nu eftersom det binder vätska i kroppen. Men har ni något förslag på vad man kan göra=! Hon svettas mycket när man är ute och rider..

Maja
0

Går hon på lösdrift eller står hon i box?

Märker även på våra hästar att de dricker lite halvtaskigt så där, men vattenpölar i skogen dricker de gärna ifrån. :P Både i hagen och i boxen rör de sällan vattnet.. Hmm, svårt..

tezzie
0

Vet du hur mycket hon dricker ute? Är det tillfälligt att hon dricker dåligt? När folly var sjuk förra året så fick jag hälla i koncentrerad äppeljuice i vattenhinken, då drack hon iaf!

*** Kärleken övervinner allt ***

J-Parnebo
0

min häst dricker också dååligt..

han dricker typ en halv hink bara på natten . han står i box..

AnnaBrandell
0

hästar som dricker dåligt har ofta ett underskott på salt… hästar får inte i sig det salt dom behöver när dom tränas bara genom saltsten utan man måste tillsätta det i fodret eller vattnet…

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Klasselover
0

#4 Hon ger salt i maten..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Star
0

HOn står i box för de som undrar. I hagen vet jag inte heller hur mkt hon dricker riktigt, men eftersom hon är högst i rang så får hon i alla fall tillgång till vatten. Inne drcker hon ca en 10l hink på natten plus lite ur sin vattenkopp.

tezzie
0

Men det är väl inte så akut lite vatten hon får i sig? Hon får ju saltersättning va?

*** Kärleken övervinner allt ***

Star
0

#7vanligt salt

Men grejen är när man nyper lite i huden på halsen så drar den tillbaks sig mycket långsamt!

Lyrik
0

Lyrik dricker dåligt inne sedan koliken i januari. Får nu en hutt koncentrerad äppeljouce i båda vattenhinkarna. Har en liten 20 liter, och en stor 30 liters hink.Dricker bättre med "spetsad" vatten. Har badkar i hagen.