HON DRICKER DÅLIGT!
Har märkt att min 18åriga vbl dricker dåligt! Vet inte vad jag ska göra å det, har betfor i vattnet+salt i miaten. Hon får även olja nu eftersom det binder vätska i kroppen. Men har ni något förslag på vad man kan göra=! Hon svettas mycket när man är ute och rider..
Går hon på lösdrift eller står hon i box?
Märker även på våra hästar att de dricker lite halvtaskigt så där, men vattenpölar i skogen dricker de gärna ifrån. :P Både i hagen och i boxen rör de sällan vattnet.. Hmm, svårt..

Vet du hur mycket hon dricker ute? Är det tillfälligt att hon dricker dåligt? När folly var sjuk förra året så fick jag hälla i koncentrerad äppeljuice i vattenhinken, då drack hon iaf!
*** Kärleken övervinner allt ***
min häst dricker också dååligt..
han dricker typ en halv hink bara på natten . han står i box..

hästar som dricker dåligt har ofta ett underskott på salt… hästar får inte i sig det salt dom behöver när dom tränas bara genom saltsten utan man måste tillsätta det i fodret eller vattnet…
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein
#4 Hon ger salt i maten..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

HOn står i box för de som undrar. I hagen vet jag inte heller hur mkt hon dricker riktigt, men eftersom hon är högst i rang så får hon i alla fall tillgång till vatten. Inne drcker hon ca en 10l hink på natten plus lite ur sin vattenkopp.

Men det är väl inte så akut lite vatten hon får i sig? Hon får ju saltersättning va?
*** Kärleken övervinner allt ***

#7vanligt salt
Men grejen är när man nyper lite i huden på halsen så drar den tillbaks sig mycket långsamt!
Lyrik dricker dåligt inne sedan koliken i januari. Får nu en hutt koncentrerad äppeljouce i båda vattenhinkarna. Har en liten 20 liter, och en stor 30 liters hink.Dricker bättre med "spetsad" vatten. Har badkar i hagen.