Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 6764 ggr
Midlingur
0

Vanvårdade hästar säljes

Hästar i tvivelaktigt säljes. Från blivande C-ponnys och uppåt. Korsningar mellan exmoor och nordsvensk. Ston (några dräktiga) och unghingstar. Även rena nordsvenskar, dock utan papper. Pris mellan 1000 och 2000 kronor. De behöver en rejäl dos avmaskningsmedel, verkas av hovslagare och MAT.

Finnes i Värmland. PM:a mig så slussar jag er vidare. Är man under 18 får målsman kontakta mig. 

Bilder på några av hästarna ser ni här:

www.pixbox.se/alb_show_id761542_page0.html

LinneaG
0

Oj, såg inge vidare ut!

Vart någonstans i Sverige finns de?

Midlingur
0

Det står i annonsen.

LinneaG
0

Oj, missade det!

Har du fler bilder eller stl, åldrar på hästarna?

Midlingur
0

Inga fler bilder. Åldrar från ett och uppåt. Tror inte ägaren har riktig koll själv. Är man seriöst intresserad av en häst och kan hämta den snarast, PM:a så hänvisar jag till den som håller i trådarna.

Alex
0

Oj. Där har jag varit… För ca 4-5 år sen, praoade med en veterinär och vi var där och kollade ett sto som fölat men inte släppt hela efterbörden. Men då var hästarna i mycket bättre skick kan jag lova… Hoppas de får bra hem :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Flaxii
0

Hoppas du hittar ett hem till de små stackarna :/ Själv har jag ingen möjlighet att ta emot en. Har varken stallplats eller tid då jag redan har en ponny. Dessutom bor jag i Göteborg :P Men som sagt, hoppas du hittar ett bra hem till dem.

gejsa
0

Men stackarna då! :( Hoppas verkligen att dom hittar hem åt alla.

Em--ma
0

Stackarna :'(

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Yessica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nääe fy! Hade jag kunnat hade jag lugnt tagit en! Men tyvärr kan jag inte. =/ Väldigt liknande dom hästarna som fanns i Estland på min paktik (som jag lämnade efter 1v istället för 3v för jag stog inte ut med att se dom må dåligt).

Hade lugnt kunna tatt med en av dom hem! Så jääkla söta! Underbara, men dom förstog inte hästarna där.. Usch hemskt.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Zahara
0

Jaha usch kan inte med att folk gör så! Jag har visserligen möjlighet att ta en till här hemma men har ingen möjlighet att hämta :(

Skulle gärna vilja ha lite mer information om vad för hästar där är, ras, ålder skick osv så kanske man kan hjälpa till lite!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Midlingur
0

Idag tingades två av hästarna! Men ännu finns det hästar kvar, främst dräktiga ston. Stona är nordsvenskar.

fridak
0

dräktiga ston, föl i år eller betäckta till nästa? Inte "intresserad" men kan vara bra att veta ifall någon annan är intresserad:)

Midlingur
0

Föl i år :) Kanske någon till nästa också. Ägaren blandar ston med unghingstar……..

Maja
0

#13 - De dräktiga stona, vet man vilken hingst som har betäckt vem? Alltså är det renrasiga nordisar eller kan det vara korsningar?

Midlingur
0

#14 Det är nog lite hursomhelst där.

muirab
0

Skulle hemskt gärna ta en, men pga av att det krävs pass osv är det ej möjligt…

bubbelbubbel
0

hur kommer det sig att du säljer dom midlingur ?

fridak
0

#17 jag antog att midlingur bara kommit i kontakt med dem och förmedlar ev intresserade till rätta säljaren…

mazze
0

Stackars hästar, hoppas verkligen ni hittar bra hem till alla. Lycka till! Hade jag haft råd och eget så hade jag inte tvekat att rädda några :(

Midlingur
0

Samtliga hästar har/kommer få nya hem inom de kommande dagarna. Tack till er som hört av er!

lisette
0

ooh nyfiken, är det ngn härifrån som tingat häs?

Eve
0

åh, hade jag haft pengar nog och stallplats för en s¨hade jag lugnt hjälpt till.. stackars hästar :(

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus