Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 1086 ggr
oliviakarelius
0

Dressyrryttare

Finns de några dressyrryttare här på ridsport.ifokus ? (:

Själv är jag väll mer dressyrryttare än hoppryttare iaf , tävlar dressyr på lokal nivå !

Vilken nivå tävlar ni dressyr på ?

elinnn
0

Jag är en dressyrryttare till 100%. Jag tävlar 2 stycken B-ponnyer på nationell nivå =)

Thorsson
0

Menar du de som tävlar? Annars så..

Jag är dressyrryttare. Tävlar dock inte för tillfället, får väl se nästa vår :) Jag är väl dressyr ryttare till 70-80% Hoppar lite skutt ibland. ^^

oliviakarelius
0

#2 Man behöver inte tävla (:

Fast jag är nog dressyrryttare till 100 % jag med (x Jag blev de när de kom en dressyrryttare till vårat stall och då lärde jag ju känna "dressyrfolket" och fastnade för dressyr (:

oliviakarelius
0

Min kompis säger att jag blivit en riktig dressyrtant xD

Lyrik
0

Tävlar och tränar inte längre.

Men vi har tävlat LA dressyr och 1.20 hoppning förrut, inte dåligt för en kbltravare!

Flaxii
0

Tävlar min C-ponny på lokal nivå, LB. :)

oliviakarelius
0

Några dressyrryttare finns de ju iaf :D

Thorsson
0

#3. Okey ;) haha. bra ^^

halludu
0

Jag älskar dressyr=D Rider just nu på ett halvblod som gått LA men jag vet inte om ha kanske t.o.m har tävlat högre^^

AliceL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en del tycker jag är dressyr, en del hopp. själv vet jag inte xD min egen häst har ga dåliga fysiska förutsättningar för ritkigt bra samling, så henne hopptävlar jag med. men sen rider/utbildar jag en del hästar och då blir det väl mest dressyr, även om det är tråkigt xD

Klasselover
0

Jag är 25% dressyr, 25% hopp, 25% western och 25% islandshäst x'D Tycker allt är lika kul ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

tezzie
0

#4 Kan man vara tant vid 12-års ålder??

*** Kärleken övervinner allt ***

oliviakarelius
0

#12 De tror inte jag helelr (x Men min kompis säger de xD Hennes mamma är "dressyrtant" Så då kallar hon mig de också xD

AliceL
0

haha enligt mig är en äkta dressyrtant en sån som egentligen är ganska rädd och ganska dålig på hästar/ridning men hävdar att de bara rider dressyr för att det är kul, ist för att erkänna att dom inte vågar hoppa/rida ut ^^ och helst är hästen ganska ouppfostrad och bortskämd.

oliviakarelius
0

#14 Dressyrtant för mig är som hon vi har i stallet xD Hon är LIVRÄDD att hoppa och rider bara dressyr xD Men rider ju självklart ut i skogen också men typ bus galopperar typ aldrig och så (x Och min kompis tycker jag blivit sån (a), fast hoppa vågar jag ju men min häst vet inte hur man gör när man hoppar (x  För förut var jag och hon omöjliga och bus galopperade jämt xD Men nu rider jag mest själv ute för hon har ingen häst och då rider jag mest och tränar dressyr samdidigt som jag rider ute typ  ;)

SofiaGenne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är 50% hopp & 50% dressyr.
Tävlat upp till reg. LA i båda grenarna hitills.

Dressyrsnillarna i stallet säger att jag är en av dom, och hoppsnillarna att jag är en av dom, HAHAHA! Så jag är mittimellan :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

MiaMaria
0

Mestadels dressyr som gäller för mig, åter i dressyrträsket igen efter några år med mestadels fälttävlan. Men trivs bra som dressyrnörd ;-) Tränar upp till svår, tävlade för många år sen la/msv, men har lagt tävlingskläderna på hyllan och håller nu mestadels på med unghästar.

Mkarlsson
0

gillar hoppning och dressyr lika mkt men spyr av nervositet när jag tävlar i hoppning, har faktiskt hänt en gång när jag hoppat av XD Tävlar med ridskolelaget i stockholmscupen dressyr. Jättekul att tävla i lag faktiskt  ;D

Chan
0

Jag får erkänna att jag nog räknas som dressyrryttare, det är det jag tränar och satsar på. För hästens skull hoppar jag ändå regelbundet (cirka 1 gång/vecka), har ett rent uteridningspass 1 gång/vecka (men skrittar ofta av ute på liten tur efter dressyrpass) samt löshoppar och tömkör regelbundet (cirka 1 gång varannan vecka).

Peppe
0

jag håller på att försvandlas till en dressyrare Förvånad tycker faktiskt det är ganska kul… ska börja träna mer på allvar när jag inte har Peppe längre och försöka tävla upp Blacky lite i dressyren också så han blir en riktig allroundhäst ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cattiiis
0

Jag är nog dressyrare jag också. Just nu rider jag bara dressyr eftersom jag måste ta det försiktigt med knäna och har en medryttarhäst som inte får hoppa pga gammal skada. Men också medans jag fick hoppa tyckte jag nog dressyr var liiite roligare.
Jag tävlar inte utan rider bara på hemmaplan, men funderar på att ta mig iväg till någon liten klubbdressyr snart. Eller… en dressyrträning kanske vi ska börja med ;)