Ryttare till B-ponny sökes!
Söker en ryttare åt mitt russ, som kan tävla/träna henne i hoppning och ev dressyr, gärna fälttävlan oxå! Hon är 126 cm hög, vaken grov eller smäcker född -96. Hon är jättesnäll men har otroligt mycket energi, så det är mycket fart i henne. Hon älskar att arbeta och lär sig fort. Har hoppat ca 80 cm bana (blåbärs-tävling) felfritt utan problem. Vägrar i princip aldrig! Hoppar dryga metern på träning.
Hon tävlar vanligtvis i trav (rek. 1.50,1) och galopp (vunnit galopp SM för russ 2 ggr). Har tyvärr bara hunnit med att gå unghäst klasser innan min lillasyster blev för gammal.
Du bör inte vara farträdd och vara följsam. Vi bor i Eskilstuna nära sundbyholms travbana om du vill komma och provrida.

synd att jag inte bodde närmare
Fryser inte den hästen??
nejdå.. kortet är ifrån en varm dag i våras… och hon går alltid ute på lösdrift året runt… så hon är van.
Passar på att lägga in ett kort till, ifrån 2005, tillsammans med hennes bebis (12h på kortet).

En bild till, från ett montélopp
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Vad söt:) Men jag bor tyvärr för lågnt bort:(
ah synd att du inte bodde i övik.. Annars hade jag tipsat dig min medryttarre Anna… hon är super duktig och gillar pigga hästar :)

Snor denna tråd lite.
Jag bor 3,5 mil norr om Uppsala. Om någon från de krokarna är intresserad av att rida gotlandsruss, så kontakta mig.
Puttar upp!

Synd att ja bor för långt bort :-(
Puttar upp igen.
Är det ingen som känner någon som vill och bor i närheten?

#12# Det finns nog inte så många från E:a här.
Söt :)

Snor oxå denna tråd lite
Har oxå ett russ som behöver en ryttare. Bor utanför jönköping
synd att man inte va mindre..
HEjsan!
Vad har du för max vikt? :D
är 14 år o bor i eskilstuna.
#17 Hej!
Eftersom vi söker en ryttare till hoppning och gränsen går vid 13 år så är det snarare åldern som beränsar än vikten i ditt fall. Synd!
Annars hade du säkert passat jättebra.