Samma stövel..

inte exakt ;D börjes stöveln är mer "veckad/rynkad" vid vaden :)

Nä, visst fan är det samma?? Jag har den stöveln, köpt från hööks… Superskön =)
*** Kärleken övervinner allt ***
jag ser ingen skillnad på dom :O
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Ja det är väl samma, baksidan på den från hööks är ju tagen från andre sidan därför man inte ser det räfflade liksom , men man ser lite på ena stöveln att den ser ut så därbak.
Så jaaa, jag tror det är samma stövel o skiljde ju mkt i pris!

dom lurar en på pengar.. skam.. va åpet å NÄSTAN ta dubbelt så mkt etalt för dom på Hööks!

Jag tycker de är mycket saker som de är stor skillnad på i jämförelse med hööks. Hämtade ut ett paket idag från börjes, för 3dje gången i år. Saknades dock två saker som inte fanns i lager.. :/ Men jag är supernöjd med allt ja köpt där.. :)
Men kan ni se kvalitén på en bild?
Kvaliten är ju antagligen ENORMT mycket bättre på Hööks stövlar än Börjes, därför de är dyrare där!

Man får ju oftast vad man betalar för. Ett träns för 119 kronor tex är ju helt klart sämre kvalitet än ett träns för 699 kr.
Men för mig och Folly duger det med dom billigare alternativen :) Men stövlarna är exakt samma och det stör mig lite (kanske för att jag nyligen köpte mina på hööks)…
Håller med #8
Och dessutom ser de inte ut att vara exakt likadana, även om de nästan är det. Nu är bilderna iofs ifrån olika vinklar, men ja, som sagt är kvalitén mycket bättre på Hööks.
#9 Har du vart och klämt på Börjes stövlar? Hur är dom i kvaliten?
Jag tror du fick grymt mycket bättre stövlar för pengarna hos Hööks.

Nix, jag har inte klämt alls. Jag har alldeles för långt till Börjes ;)
Men jag tror (rätt övertygad) om att det är samma stövel, förresten så är det ingen vidare kvalitet i den från hööks heller då sömmarna runt dragkedjan spruckit två gånger. jag har givetvis fått byta ut dom direkt!
Varken Hööks eller Börjes har väl någon vidare superkvalité, men jag är nästan säker på att Hööks har lite bättre kvalité iaf. Om jag hade velat ha ett par sådana stövlar hade jag nog köpt dem på Hööks. Som du sa, Tezzie, så får man oftast vad man betalar för, och då lägger hellre jag lite mer pengar och får bättre kvalité. Men det är ju jag, det.
Fast är det samma stövlar är det ju knappast Hööks och Börjes som tillverkar dem själva. Då hade garanterat nån av dem fått sota för kopiering av den andres produkt.. ;)
De köper med största sannolikhet in dem från någon annan tillverkare, så kvalitén lär det knappast vara någon skillnad på om det handlar om samma vara.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#14 Det är inte säkert någonstans. ;) Finns mycket i princip likadana saker från olika tillverkare här i världen.
#13 Håller med. Hööks och Börjes är inte min favoritbutik i vanliga fall, men ska jag välja mellan dem väljer jag lätt Hööks.
#15 I princip likadana, ja. Men de där var för lika enligt min mening.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
tycker dem ser exakt likadana ut…
#16 Men de behöver ju inte vara från samma tillverkare för det?
#18 Nej, jag såg nu att de inte var det. Olika märken i alla fall. Tycker det är lite knepigt dock, för det måste ju vara mer eller mindre kopiering från någons sida…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Precis även om de ser likadana ut behöver de inte vara från samma tillverkare. :)

En tillverkare kan ha flera olika märken att sätta på sina produkter beroende på vem som beställaren är. Med andra ord är det mycket möjligt att samma tillverkare har gjort båda stövlarna.
Tror ni på allvar att en tillverkare bara tillverkar en enda produkt?
Skulle gärna höra någon som har klämt och känt på båda stövlarna.
#21 Där ser man. Trodde att de brukade ha samma märke på sina produkter… I alla fall de som var samma. ;) Men man lär sig nåt nytt varje dag :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Men eftersom hööks är duktiga copycats, så borde väl börjes också vara det? hööks kopierar ju allt nytt på marknaden, men även börjes, fast de är lite senare. Så deras grejer är inte samma, utan kopior av ett annat kännt märke..
Från vilket känt märke har du sett de stövlarna förut då?
Tror Mountain Horse har ett par liknande, för exempel. :)

Men Hööks har bra kavlitet på vissa saker som börjes är sämst på.Och börjes har bra saker som Hööks är jätte dålig kvalitet på.. Fattar ni.. texten blev konstig, visste inte hur jag skulle uttrycka det hela :P

Det beros väl på vad man har att jämföra med? Personligen tycker jag att Hööks har mest skitgrejer, och jag stör mig på att de inte kan utveckla mer egna produkter, men det är väl lite så idag. För att hålla sig kvar på marknaden måste man följa modet, och modet sätts ju utav de stora designer-märkena.
Därmed är inte allt skit, men mycket. De kända märkena finns ju också på hööks, däremot vet jag inte om jag skulle köpt något mer där. Tycker att framförallt deras läder är mycket skumt, har kännt på ett par träns och ratat dem direkt. Om jag nu ska lägga ut dryga 600 på ett skitträns lägger jag hellre till några hundralappar och köper ett riktigt bra träns.
Men sådan är jag.. Jag vill ha kvalitet på det jag köper.