kanske...
… har jag lyckats övertala sambon till att skaffa katt… :D stallkatt då alltså.
de som har haflingern har kattungar, men de har inte hittat kisarna än, mamman har gått iväg med dom… så vi får väl se. jag sa åt andreas att vi booorde ha en katt, det håller borta mössen och råttorna. till svar fick jag:
"du är som grodan, hopplös" (jag sa det ordspråket en gång, men missade de vitala delarna i ordspråket…)
så vi får väl se, ungarna var ungefär 2 veckor så hon kommer nog fram med dom snart…
sen ska jag bara få hem två getter… sen har jag mitt lilla zoo… ;)

Visst kan det vara bra med en stallkatt, min sadeltvål är uppäten av möss eller råttor!
Två getter? Var ska du ha dem? Stångar inte de?
Är lite frågvis idag…i natt.

Ha, ha lycka till! Du glömde en ko, en gris och några höns också så är ni självförsörjande också. Det hade vi tänkt skaffa men ångrade oss. Jag kan ju inte slakta några djur eller be någon göra det. Ännu mindre äta mina vänner. *ler*

Jag ska ha en ko som heter Ida, det har jag bestämt, höns med för jag vägrar äta ägg från burhöns eller golvhöns. Eko ska de vara men svårt att hitta i alla butiker. Gris skulle vara trevligt om inte de stank så förfärligt.

#1 hihi jag vet inte vad jag ska med dom till, men de kan ju alltid äta upp allt mitt ogräs. tycker bara om getter, de är så himla trevliga. vi var ju på tosselilla i helgen, de hade getter. jag kunde ine låta bli att kela med dom…
#2 ko vill jag inte. men gärna en gris (en get och en gris hade varit perfekt). höns vill jag inte heller ha, tycker dom är äckliga. sen kommer det ägg som man ska ta hand om. vi äter inte så mkt ägg så vi behöver höns. sen kommer det fler ohyra…
men andreas sa att han ville ha höns, då sa jag att vi ska ha katter… sen blev det inga höns ändå… ;)

Men getter stångar väl?
Jag blev en gång stångad av en så jag flög fram och landa på knäna, helt oväntat. de fick sälja den geten för ingen kunde gå säkert där, svängde man baken till så var de hänt. Men kanske denna get var ett undantagsfall.
Jo höns ska ha en egen inhängnad, annars har man skit överallt. Inte trevligt.

Usch ja, hönsloppor har man hört att dom får bla.

#5 det kanske bara var den geten? jag vet faktiskt inte. de stångas säkert, men jag tror det kan beror på hur mkt man håller på med dem.
#6 ja precis och de drar till sig rävar och fler möss/råttor… usch.

#7 …och hur manliga de tror sig vara

ja det kan nog stämma faktiskt…

*fniss* han kanske trodde att din häck var ett hot för honom???

lycka till med kattköpet….hur lyckades du få andreas med på detta nu då?
Har du mutat honom med något annat? :)

nej jag har ju inte fått det riktigt godkänt än… kom på att jag inte vet hur wesley reagerar på katter…

Det vore kanske bra om du visste det innan. Alla hundar gillar inte katter och kommer aldrig att göra det i heller. Så kan du testa någonstans innan så rekomenderar jag det.
Annars kan det bli ett j***a liv. Och det vill ni inte… :)

hugin tyckte inte om katter innan vi skaffade sot. det blev hans kompis… tror det funkar om man har katterna sen de är ungar, då vet hundarna att de inte är farliga och ungen vågar inte klösa… :D

Säg du inte det…vår ena hund har accepterat katter innan men nu gör hon inte det längre. Hon vill bita dom små katterna.
Hehe, passa dig för getter :) Var på knabbisriks i helgen och där var det en häst som knappt hade nån svans… Fick reda på att det var en get på gården där dom bodde som bitit av den :p

det kan ju vara bra om man matar geten iofs så den inte behöver äta svans… :D
Hmm… Det sa hon faktiskt inget om :D

exaaakt… *fniss*
angående getter fanns det två sötnosar på gården där min häst kommer ifrån.. de bräkte lustigt och hade sig men verkade jättesnälla! Den ena kliade jag och klappade och den tittade tillbaka med plirriga ögon :D

jamen titta visst är dom söta? jag hade verkligen velat ha getter…
getter o fårskallar ser korkade ut
Ja visst är dom söta, men dom verkar lite envisa :) Fast jag skulle hellre vilja ha en åsna, dom är ju helt sjukt mysiga :D

#23 haha en åsna? , min morfar ville ha en åsna förut,så han åkte för att titta på en så hann han bara komma ut bilen sen hörde han hur den åsnan "skrek" så då typ vände han:P hahahhaha

Usch för getter, hade 2 stycken i stallet förut, dom luktade jätte lilla, skulle aldrig vilja ha några igen, lukten satt kvar säkert 1 år efter att dom försvann. Men dom stångades inte och var väldigt sociala av sig.

#25 var dom kastrerade? annars lukar dom ja.
jag vill ha en noshörning!

#26 nej det var dom inte.

#28 där har du anledningen. hade de varit kastrerade hade de kastrerats så hade de inte luktat… :D