hoppryttarinnan lisette
idag har jag hoppat calippo… :d det var ett år sen jag hoppade sist.
det är ju synd att säga att jag är duktig och att hinderna var höga. men det kändes ändå i magen men jag tyckte det var SKOJ!
när jag svängde upp mot krysset så flög öronen på calle fram och han ökade galoppen lite, han tyckte det var skitskoj. jag kan ju ingt med avstånd för fem öre så jag reste mig bara upp och la fram tyglarna och lät honom bestämma var han skulle stampa av själv. fixade han jättebra… :D
en liten bild, vet att jag har långa tyglar, men detta var första hoppet… :D

Vad härligt, kul att ni hade så roligt! Blir också sugen på att hoppa, trots att jag är en riktig fegis när det kommer till den biten =) men lagom höjd det där, även för mig ;)

ska jag vara ärlig hade jag nog vågat lite till… men calippo har ju inte så bra kondis så jag vill inte ta ut honom… :D
aahaa =) men visst är det lite av charmen med just hoppning, att ju mer man hoppar, desto högre vågar man.. man blir liksom varm i kläderna.. eller något 
Men träna på ni och fortsätt ha roligt så ska ni se att hindren växer lite de också.. hihi.

åhh, vad härligt. Jag vill också…

Var har ni hoppat någonstans?

nere hos grannen, de som äger haflingern… :D

Kul att det går bra för dig och hästen. Ser fin ut.

Det är ju bra att du kan hoppa där. Jag måste bygga egna hinder om jag vill kunna hoppa. 
esch, du ska inte höja för sakens skull bara.. man behöver inte hoppa höga hinder. det är bättre att ha lagom höga som man vet att man klarar av o att hästen klarar av. hästen får bättre självförtroende om den märker att den klarar av hindrena så kommer den tycka att det är jättekul. istället för att man höjer o blir lite osäker, då kanske hästen vägrar o då stjälper man självförtroendet istället. låt det ta sin tid o hoppa roliga låga hinder istället o höj när du känner att du o hästen är mogna!

enligt ninatoy som har ridit calippo innan så älskar han att hoppa och han ska tydligen vara duktig på det med.. så hans självförtroende är det nog inget fel på… :D

Calippo ser verkligen ut att gilla hoppningen!
#2 Snygg hoppteknik
Nu blev jag också hoppsugen, om man ändå hade en ridplan!

Jag blir också sugen på att hoppa :D

Jag tror att hjullan menade att ditt självförtroende blir bättre. *ler* Inte hästens.

#13 jag tycker det är roligare att hoppa ute i skogen faktiskt, över en stock eller så… :D

#16 Jo det är roligt, eller över diken fast då brukar isisen överdriva med såna skutt att jag oftast tappar stigbyglarna. Det far liksom rakt upp istället för upp och framåt.

Jasså finns det fler hästar som hoppar så. *ler* Trodde min var ensam om det.

det kallas kängäst… ;)

Har aldrig hört namnet ens.

*garv* nu vet jag inte om du skojade med mig gejsa… men jag hittade på namnet nyss… ;)

#18 Nejdå, här finns en till, en svart sak som jag kallar för häst, men ibland är jag ändå osäker. Nej men allvarligt talat så använder hon den tekniken just vid diken för hon är lite skraj för vatten.
#19 Vet inte hur jag ska uttala det ordet, menar du hoppteknken alltså?

#22 *garv* ja det är den nya moderna hopptekniken. alla hästar vill kunna hoppa så, men det är få som verkligen kan… ;)

Ha, ha trodde att ni kallade dessa hästar så där nere i Småland. hi hi

#23 Så det är så det ligger till ja! Här är vi iaf självlärda, naturbegåvade helt enkelt

#24 småland? nog för att jag bor nära gränsen, men jag är äkta skåning (europé) ;)
#25 det kanske är så för hästarna i norrland? ;) kanske har din islänning och gejsas häst varit på samma ställe ngn gng i tiden och lärt sig av varandra? ;)

Ha, ha det var inte min islänning som gör så. Det var Gejsa när hon var ung. Och ibland gör Gobban så.

#27 men det var ju sussis islänning som gjorde så… ;)

Jo, jag trodde att du menade att våra två islänningar var lika. Missförstånd. 

wiiihuuu ;D
såg ju bra ut för att va första gången på 1 år :)
(svarar sent, jag vet ^^)

Sandy hoppar också rakt upp… fattar inte att de inte lär sig att den lilla strimman med vatten inte hoppar upp o biter de i magen. Hon kan tokvägra först men när man manar på så hoppar hon utan förvarning.
Såna där hinder är ju lagom höga lisette =) Jag är höjdrädd o livrädd för att hoppa så jag skulle va stolt om jag vore du =)

jag var stolt… tro mig… :D