Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 799 ggr
[Jessica90]
0

1500kr, dyrt?

Var och kolalde på en lösdrift idag. Dom har två hästar, tre hagar varav en jätte stor. Jag kommer ha tillgång till en box om jag vill ha min häst inne någon natt. Annars så finns en stor ligghall.

8kg hö ingår och halm. Det jag ska göra är att hjälpa till med mokningen och ta hand om min häst. Ägaren till stallet fodrar och ser till hästarna varge dag.

Nackdelen är att det är en bit ut på landet.

Är 1500kr dyrt eller billigt?

Jag bor i Enköping

fridak
0

jag skulle tro att det är ett rätt normalt pris. Det är vad jag betalar för box, hö, halm, kraftfoder, paddock, in- och utsläpp, fodringar vardagar. mockar gör jag själv på vardagarna och jour har man en helgdag/månad då man mckar allas boxar, sköter fodringarna och in/utsläpp.

bubbelbubbel
0

jag tycker 1500 låter som ett bra pris !
om hon fodrar och ser till hästarna så "slipper" du ju den biten och då kanske du inte behöver åka ut alla dagar om du inte kan.

NathalieN
0

jag betalar bara 500 spänn.. å då bor jag i åsaka (mitt ute i buschen) Å stallet jag e i är jätte bra :D alla tkr om varandra å lånar ut saker till varandra.. m.m + att jag rensar rabatter hos ägaren så då får jag gratis dressyr lektioner. :) sköjj.. 2ggr/månad har man insläpp & fodring.

fordonsbrud
0

Jag tycker det verkar dyrt med tank epå att hon ville ha hjälp med kockning och sådant och du har ju inte tillgång till boxen hela tiden.. själv betalar jag 150 kronor i månaden och betalar all min mat själv.. och i det priset ingår 4 stora hagar, padock och en stor box dagligen

[Jennniie]
0

Det beror ju helt på vart i landet det gäller också. Kan tänka mej att det är lite billigare på glesbygden eller om man känner den som har stället osv osv.
1500 låter som ett rimligt pris för mej..
Men sen har jag inte en aning om vad lösdrift brukar ligga på då jag har hästen uppstallad.

fridak
0

hjälp med mockningen är väl till ligghallen och hagarna som din häst nyttjar? hade du varit uppstallad så hade du mockat din box varje dag och troligtvis hjälpt till att mocka ur hagen när det behövs.

Zahara
0

tycker det låter dyrt! för den summan får jag box halm fritt hösilage havre betfor krafft mineraler ut+in ridbana max för lösdrift med fritt!!! hösilage hade jag gett 700:- ska jag hjälpa med mockning ska det vara mindre!Det är ju trotts allt lösdrift det gäller!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

LinneaG
0

Tycker det är sådär, varken billigt eller dyrt. Finns en lösdrift i Bålsta som  tar 1000kr tror jag.