Sidepull VS Hackamore
Vad är bäst enligt er?
Varför?
Fördelar med dom?
Nackdelar med dom?
Har sj ett sidepull och de ska bli spännande och se vad ni tycker om de och hackamore.
/Elin

vet inte finns inga särskilda nackdelar tkr jag, hacker trycker bara lite mera och sidepull är ju bara som envanliga grimma.

Jag föredrar sidepull. Hackamore är mest broms. Med ett sidepull kan du ta ledande tygeltag, vilket ej går med ett hack.
Men för det betyder det inte att ajg ogillar hack, på vissa hästar funkar det bäst.
Jag använder hackemore. har även ett bettsöst till enzendo då. Jag har dock aldrig ridit i det. Men Hon funkar jättebra i hackamore.

#1 Inte kan väl sidepull och grimma vara samma sak??
*** Kärleken övervinner allt ***

#4 visste inte riktigt hur jag skulle förklara det, sidepull är som att rida i en grimma, jag tycker iaf det.
Vad är bäst enligt er? Ponnyn trivs bäst på hacket, men jag föredrar sidepull egentligen.
Fördelar och nackdelar? Sidepull kan man ta ledande tygeltag med, det kan man inte på hacket. Ponnyn funkar ättebra på hack eftersom han blir så grymt mjuk och fin och han trivs väldgt bra med det, det är ju en dtor fördel. :) Men funkar ju inte i dressyren riktigt, blir ingen ärlig form.