Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 507 ggr
Yest
0

Studer + egen häst

Hej!

Finns det någon här (som inte bor hemma hos föräldrarna),som studerar och har egen häst?  

Hur klarar ni det? Har ni extra jobb eller klarar ni er på studielånet?

Repoort
0

Jag har häst, barn, hus, bil mm och har studerat i 3½ år på universitet. Det går men det blir inte mycket över åt mig själv.

Johanna
0

jag hade häst när jag studerade o inte bodde hemma, hade xtra jobb men fick inte ut så mkt mer än nån tusenlapp xtra/månad utöver dom 7300kr man fick i studiebidrag..

det går om man vill :)

Zahara
0

jag har! fick snåla och köpa billigaste möjligaste jag kunde hitta, köpte havre och korn i stället för färdigfoder och letade upp billigaste stallet jag kunde hitta så gick det precis runt, tog dessutom av skorna med på henne :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Repoort
0

Kan tillägga att jag har billig stallhyra. 700:- inklusive hö och strö. Ger inte så mkt kraftfoder, en säck i månaden ungefär. Jag har aldrig snålat med utgifterna runt hästen utan det är jag själv som kommer i sista hand.

pippa__
0

Jag har 2 hästar och pluggar + bor hemma! =) Funkar väl bra, men man får inte ha några rikemansplaner direkt

fridak
0

jag bor hemma, tidsmässigt skulle jag kunna ha häst även om jag bodde själv men pengamässigt så blir det nog knapert men det skulle nog fungera på bara studielånet+bidraget, kanske skulle bli att ta från sommarjobbspengarna ibland. sen är det foderhäst jag har och ägaren betalar försäkringen så jag har en utgift mindre.