Sommarbete
Någon här som har släppt ut hästarna på sommarbete än? Eller är det någon som har tänkt göra det snart?
Igår var vädret så bra att jag tänkte försöka släppa mina hästar nästa helg, men när jag vaknade i morse låg det ett nytt snötäcke på marken. Ska vintern aldrig ta slut?

Vi väntar iaf till slutet av april, så det får komma upp lite gräsknoppar. Men allt beror ju på det här vädret som pendlar mellan sommar och vinter fram och tillbaka.

Här är det två dm snö i hagarna så något sommarbete känns långt bort :(
Men den första juni brukar de få byta hagar =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Hästarna där jag rider får alltid byta till sommarhage 1 maj. Men i år ska två av stona föla så de får byta redan den 20 april.. :)
Släpper ni dem redan i april-maj? :O Min ponny ska inte gå på sommarbete i år, kan inte hålla på att banta honom hela hästen sen, och dessutom hade jag tänkt att träna och tävla som vanligt i sommar. Men där jag står brukar vi inte släppa dem förrän i slutet av maj (om vädret är fint då) och så kommer de in i augusti ungefär :P
Så sent som möjligt. Här finns det inte ett strå gräs, bara lera
. Minusgrader i natt.
hoppas på att kunna släppa om en vecka två.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Känns tidigt att släppa nu? Varför släpper man dom så tidigt på sommarbete? Inget ont menat, jag bara undrar. Är inte så insatt i det där med bete, eftersom att jag inte har egen häst. För mig känns det tidigt bara för att jag är van vid att ridskolehästarna på ridskolan jag rider på får gå på bete runt den 20e juni, sen är dom på bete 1mån för att vila upp sig. :) Sen sätts dom igång lite smått på lägrena som börjar.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
släppte mina på det stora fältet igår, sen har jag ju 5 hagar till som jag växlar mellan under själva sommaren :) (17ha betesmarker för mina 2)
Mina grabbar går ju på lösdrift så dom väljer ju själva om dom ska vara ute eller inne, så dom går ju på "bete" sålänge det finns gräs mer eller mindre ;)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

#4 #7 Alltså de får börja gå i "sommarhagen" då. Men de som rids rider vi ju under hela sommaren. Och dessutom finns det flera hagar som de får växla mellan på sommaren. Bl.a. 5-6 km bort där de brukar gå.. :)
Jag vill nog ha ut Harry så snart som möjligt, håller på att kolla stallmöjligheterna i en grannby som visserligen ligger 4 mil bort men som har bra bussförbindelser och en väns familj som har en del hästvana kan hjälpa mig. Visst blir jag av med ridhuset men det är nog värt det emd bra hagar och trevligt folk.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.