fråga om fölning
Ungefär hur lång tid brukar det ta tills fölet kommer när stoet har satt vaxproppar?
stoet satte vaxproppar i fredags, i kväll så hade de lossnat så det droppade mjölk från juvret. hon var ltie halvorolig en gång men det lugnade ner sig, en kraftig värk?

Fölet kan komma när som helst, det brukar dröja högst 2-3 dgg efter att hon har satt vaxproppar.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

ok. jag tror det händer något inatt iaf. jag ahr jämt hört att de ska klara det själv men idag sa en annan att hinnan de ska ur är väldigt seg och att de oftast brukar behöva hjälp att komma ur den så de kan andas…men hjälper inte stoet till om inte fölet klarar det?

Till 95 % fixar stoet det själv, men om hon haft en lång svår förlossning så kanske hon inte orkar resa sig och hjälpa fölet i tid. Av alla mina fölningar har det bara hänt 1 gång, och som tur var så var jag närvarande och kunde rycka in. Håller tummarna för att det går bra.

borde gå bra. stoet är 16 år och har haft 7 föl tidigare. världens bästa mamma när de kommit till världen.

Glöm inte kameran om du är i stallet i natt
och tänk på att även filma lite, det är så kul att ha.

åååh va roligt!!
imorgon går tiden för "vårat" sto ut. hon visar dock inga tecken på att föla de närmsta dagarna… =(
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#5 var inte i stallet inatt, tror ägaren till stoet kollade till henne efter jobbet iaf. har inte hunnit till stallet än men är ganska säker på att hon fölade inatt.
#6 detta stoet gick över nästan 4 veckor:)

#7 åh fy säg inte så ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#8 hon var ju beräknad 18 mars;)