Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 401 ggr
davidia
0

vattnet tog slut

skäms lite faktiskt.mina hästar fick slut på vattnet i badkaret idag så grannen ringde och skällde på mig o sa att det inte var hans ansvar att kolla sådant.jag är till hästarna flera gånger om dagen och kollar vatten och smörjer dom.så han sa att har inte hästarna vatten varje dag så får jag flytta dom.men detta har aldrig hänt förut….usch vad jag skäms.

gejsa
0

Förstår det! Men dom behöver ju inte ha vatten jämt eg. Bara dom vattnas ett par ggr per dag. Men nu när det är värmebölja så borde dom nog ha vatten att dricka jämt. Men det är ju inte lätt att veta varje dag hur mycket dom ska dricka. Det varierar ju dag för dag.

lisette
0

det är ju förvisso bra att din granne har koll på vattnet… :D här så går mina hästar med ytterligare en häst, men ägarna till det stoet litar blint på att jag fixar vatten till hästarna… du kan ju läsa min tråd som heter torkat… :D

davidia
0

jo det var ju bra att han ringde o talade om men han sa att han inte ville leka dadda åt mig.jag fyller ett badkar om dagen och det har aldrig tagit slut……

Sussi
0

Men det är ju inte hela världen att de var utan vatten nån timma. Jag antar att de annars alltid har vatten i hagen så om det en gång råkar sig att de tagit slut så är det väl inte så farligt.

Jag skulle ha blivit mycket irriterad på grannens attityd till de hela!

davidia
0

ja jag är väldigt irriterad på honom faktiskt.eftersom dom har vatten där jämt.och han hörde hästarna slå på badkaret så han fyllde det åt dom,och jag var i karlstad då,6 mil hemmifrån så dom kan inte ha varit utan så länge.han kunde ha gett dom vatten och ringt o sagt det bara så hade det varit bra sen,men han ville att jag skulle flytta dom om det hände en gång till.och la på luren i örat.jag ska prata med honom i morgon så får jag se vad han säger.annars har jag ju två gärden till som jag fått låna av en annan granne så jag klarar mig ändå i sådanfall.men tråkigt om man ska bli ovänner över en sån liten sak

gejsa
0

Han verkar iaf djurvän. *ler*

lisette
0

allra helst om det är ens granne. det är ju inte så himla skoj med grannfejder… :S

jag försöker att ha så lite vatten i badkaret som möjligt, det blir lätt alger i det annars när det är så varmt. fyller hellre det två ggr under dagen.

davidia
0

ja det verkar han att vara.