torkat
är det inte typiskt? vi har hållt på och högtryckstvättat huset idag (läs lisette)… ja ni kan ju gissa er till vad som hänt… vattnet är sluuut. lös ner i brunnen nu i kväll och såg att det var ungefär 50 cm vatten kvar… roligt detta. fick gå ner till kerstin som har hagarna och fylla ett badkar med vatten till hästarna. roligt att inte kunna duscha ordentligt efter ridturen ikväll… värdelöst. imorrn ska jag åka och bada i en sjö i närheten… *suck* hoppas bara att vattnet kommer tillbaks… det har gjort det förut…
Haha, ni är inte ensama :P Det hände oss förra året. Jag fyllde på hästarnas vatten i det stooora badkaret och sen lekte jag med hunde och vattenslangen och vips så var det slut :P Fast det rann på under kvällen/natten igen och som tur är hade vi vatten på morgonen igen :) Vi måste vara försiktiga med vatten sommartid, kan inte bara fylla poolen sådär på en dag.. Men vi har vatten fast det är så torrt ute, detta året :) Tack och lov för det..

Det kan jag tro i denna torka. Det far ju otroliga mängder med högtryckstvätten.
Är det som är mycket rödare på huset till vänster den tvättade delen? Isf lönar det sig att tvätta huset, det ser nymålat ut ju!

de förra ägarna sa att det aldrig sinat här, så jag hoppas att det finns mer där imorrn. man är ju så sjukt beroende av vatten…
sussi, ja det är mkt mkt rödare där som är tvättat! eftersom det är blött så såg det så himla rött ut, man man ser skillnaden direkt. hela huset är taget nu utom ovandelen på kortsidorna, jag nådde inte upp… *fniss*
hemma hos oss tog det slut på vattnet i brunn förra sommaren…..iår har jag inte tittat men det tar nog slut för här har det typ bara regnat tre gånger under hela sommaren.och då har det typ bara duggat….så man får duscha försiktigt nu hihihi

#3 Då borde jag också ta till högtryckstvätten, har nämligen funderat på att tvätta huset (mögelfläckar) fast var mera innte på svamp-och-vattenämbar linjen. Men högtryckstvätten värkar effektivare!

jag tänker mest på djuren iofs… duscha kan man ju göra hos grannarna (även om det är skitbökigt)…

ja det är klart du ska ta högtryck sussi. det är lite tungt, men det går snabbt att göra det. jag tog dessutom våran stentrappa, den är nästan vit nu… eller ja ljusgrå då. innan var den jättemörk… :D