Problem med täcke!

prova annat täcke. de kan ju vara helt olika sydda!
har testat flera olika av olika märken, flikka drar samma storlek som studs gör. =/
Har haft samma problem, det var jättebra i ryggen men gick ner till knäna :S
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#3 ja precis de e som en balkläning, hon är juh bara 150 låg så hon badar juh i täckena =(

måste hon ha täcke nu då?
när de regnar o är kyligt vill jag inte ha henne utan då hon är alldeles fö tunn =/

ah.
då får du kanske försöka sy in.. jobbigt.

Jag har exakt samma problem. Det sitter kanon över ryggen och hänger fram i bogen, värdelöst. Hittade ett 130 som satt klockrent!
*** Kärleken övervinner allt ***
Tänkte precis säga det, har du letat efter 130 täcken o provat om dom passar i både bog och rygglängd?
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

samma problem med monsun, köpte ett 125 täcke satt super bra i bogen men var liite för kort, men det var bara ett fleece så de kan man sträcka ut ganska mkt.
Har samma problem… Köper alltid rätt längd över ryggen och syr sen veck i halslinningen. Funkar super
.

Är det inte Horseware som har andra mått? Ganska dyrt täcke, men det är ju prisvärt.
Har själv haft liknande problem och då har vissa Trend-täcken funkat super.
Min häst är har 125cm i täcke, jättekort i ryggen ^^ Jag köpte ett nytt rätt barnsligt täcke (125cm) ett lila med gröna kanter och text där det står "bästis" kommer hem provar. Alldeles för litet, 1dm för litet, litet i bogen, ligger långt upp på makmammen ( går inte att ställa in bogspännerna ) Vi provar på enzendo, (hon är ca 145cm) Det passa perfekt. Så syrran tar det och köper ett nytt till mig. Är det bättre med 135cm eller ska jag ta 145cm? Ursäkta om jag tar tråden lite!

#13 min lilla Peppe har 125 i täcken och Blacky har 135… så 125 på din häst blir nog aldeles för litet (som du ju märkte)
ta ett måttband och mät hästens rygg från manken till svansen. hamnar du mitt emellan 2 storlekar skulle jag avrunda uppåt (dvs till en större storlek). jag tycker inte att det gör nåt om täcket hänger ner lite där bak, hellre det än att det är för kort
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#14. Det är ju så vi fått fram att han är 125cm i ryggen. Han har ett regntäcke som är 125, passar perfekt. Jag red med fleecetäcket idag, det stretchades ut. men trångt vid bogen fortfarande så syrran köper att nytt till mig så tar hon det!
har du provat "travtäcken" ?
#16. Vem snackar du med? ^^,