sommarvila
Någon här som låter hästen vila under sommaren?
Har hört några som alltid låtit hästarna vila några veckor på betet.
En häst på samma bete ska börja vila nu..
Nisse har vilat en vecka, ska troligtvis stå en vecka till på slutet.
/Elin

Min häst vilar från första juni till sissta augusti.

Mina tappade skona när de kom hem på betet så de har fått vila i 4 veckor. De brukar alltid få vila några veckor i början av sommaren och bara äta och må gott.

Mina hästar har aldrig en viloperiod men de rids inte heller varje dag så. Jag har ju två så jag hinner helt enkelt inte rida båda så ofta, 3-4 gånger i veckan på var häst så jag anser inte att de behöver någon längre vila.
Fast på sommaren brukar jag alltid vara nån vecka på sommarstugan så då får de iofs ledigt.
våra hästar har vilat fram tills för 2 veckor sedan eftersom den nya hästen behövde gå upp i vikt först.
nu rider vi ca 4dgr/veckan på de kvällarna då det är lite svalare.

mina vilar mest hela tiden. sen jag fick oskar har jag ridit honom 3 ggr. han behöver skor, ska rida hovslagaren imorrn…
sen likadant som sussi (har saknat dig förresten, var har du varit?) har två st, har inte tid att rida båda varje dag…

Vi har inte ridit så mycket i sommar. Men det beror ju mest på värmen och alla bromsen och mygg. Normalt brukar dom få stå lite över julen i stället. Men sommartid brukar vi rida mycket. I år känns det som allt går på sparlåga hela tiden. Vi kan tex inte ens spola stallet pga att vi tar in dom dagtid pga värmen och bromsen. Vi har så mycket här. Hälften vore nog faktist.

#6 Har du saknat mig, blir riktigt rörd här ju!
Jag har bla varit på sommarstugan och nu har jag haft så mycket annat att tänka på som lägenhet, pengar, bilen, djuren och hur jag ska få allt att gå ihop och var när och hur allt ska ske så jag har inte haft ro att vara här.
När jag tänker efter har mina hästar haft ledigt denna vecka också (ridit en gång var) det är bara jag som stressar på, mycket självållande, onödigt stress också.

lagom till det har blivit svalt så är det mörkt istället… man får aldrig vara nöjd… :(
#8 klart jag saknat dig… :D

Jag har också saknat dig sussi. *ler*

#9 Vid halvnio tiden var jag och rida idag, då var det lagom svalt med fläktande sköna vindar. Det är ju ännu ljust elva tiden.
#10 Det värmer att jag har varit saknad
Jag saknar i min tur Åsa.

mm åsa, henne saknar vi nog allihop… =(

Ja Åsa är det synd om. Hoppas hon snart reser sig upp igen och kommer hit och bråkar med oss. Stackars henne.
ja just ja.. vart är åsa??! lite tomt här utan henne..
ska nog tillägga att jag inte heller ridit speciellt mkt i sommar.. så varmt som det har varit så är det jobbigt nog för hästarna att stå ute o undvika alla smådjur

ingen sommarvila här inte, det ska ju tävlas i slutet på augusti ;) hade jag låtit my vila i typ två veckor hade hon varit rena fläskberget ;D nu har hon "bara" en väldigt stor sommarmage ;)

Molly har vilat ifrån snön tilloch med var kvar:P (hovledsinflammation dÅ) , men nu blir det inge vila nu när jag satt igång henne ;D