Hur länge..?
Hur länge ska eran/era hästar gå ute dygnet runt?
Hur länge kommer de kunna gå med gräs?
Våra ska förhoppningsvis gå ute till mitten av september, beroende på vädret. Och hur de äldre mår.
Vi har just kommit hem från betet, så nu fick de en stor hagen med gräs upp till manken. När den hagen är slut har vi två stycken stora hagar med gräs upp till magen iaf =).

Mina hästar går ute dygnet runt året runt, fast då har de tillgång till skjul (vilket de i o f bara använder på sommaren för att komma undan de bitande monstren)
Hur länge de klarar sig med bara gräs varierar stort, så de kan jag inte svara på…

mina förhoppningar är att de kan gå ute tills början av oktober. har tillgång till en hage till (måste ta bort taggtråden dock och dra om elen) som inte blivit betad på hela sommaren..

Det beror på gräsets återväxt. OM det kommer regn snart också.

Här finns det inte ens nåt gräs mera för det växer inte upp tillbaka, det har inte kommit en droppe på hela juli.

vi har hur mkt gräs som helst i hagen hästarna går i nu. men det är så långt så de inte äter gräset…

Allt gräs som finns är ju bara torrt och inget protein i längre. Tänk på det som har hästar att ni måste nog börja stödutfodra snart. När sedan regnet kommer och det börjar växa blir det som kommer underifrån väldigt starkt igen.

om det kommer regn….

Klart det kommer regn. Någon gång.

i höst kanske… ;)

Dom har ev lovat regn hos oss på lördag iaf. Vi är hoppfulla.

skicka hit det sen

Tror inte det va. Vi är så egoistiska så vi kommer att suga i oss allting. *ler* Om inte vi så gör jorden det. ha ha

suga och suga… det där är lite taskigt… ;) du kan väl släppa lite till oss andra? *fniss*

Ja, vi får se hur mycket det kommer. Lovar inget. *ler*
stödfodrat har vi gjort säkert en månad nu.. finns bara gult gräs o sand o jord nu .