Är detta högt?
Hejsan!
Måste bara skriva som en stolt matte till mina tjuriga islandshäst.
Igår hoppade jag med henne och hon klarade 90 cm. Är det högt för en isis eller är det bara jag som vill tro det?
Har aldrig tävlat någåt så jag vet inget om var höjderna ligger….
Jag vet inget om islandshästar men dom ska tydligen inte vara jättekända för att kunna hoppa hehe..så bra gjort då:D
Egentligen är ju inte 90 så högt, i princip alla stora hästar kan hoppa upp till en meter utan problem. Men din är förmodligen lite mindre?
Jadå, hon är 138 i mankhöjd. När jag började hoppa hade hon svårt att klara 75, så jag tycker att vi har gjort ett stort framsteg på 15 cm.
Den andra hästen jag har, som räknas till stora hästar, klarar inte det. Men hon är en f.d travare och gillar inte att hoppa. Hon förstår liksom inte iden.

Vad fin han är.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Okej, det var det jag ville höra.
gejsa, din islandshäst liknar lite min.
Hur länge tycker du att man kan rida en islandshäst? Min är nu 21 men verkar pigg och kry. Jag hoppas att jag kan fortsätta rida regelbundet tills hon är 25. Har börjat fundera på det där nu när hon börjar bli till åren.
Här är i alla fall en bild på gumman, som du ser på snaggmanen så har hon sommarexem. Täcket for helt sönder i slutet på augusti så hon hann börja skrapa bort den fina långa manen
eftersom hösten var så varm.
Oj, bilden var en aning liten. Nå, man ser vad det ska föreställa

#4# Tack!
#5# Det gör han väl. Liknar din tycker jag.
Min har också eksem. Men har ju ett bra medel. Om du inte sett det så kolla på islänningssidan här.
Du kan gott rida så länge hästen inte protesterar. 21 år är väl ingen ålder på en islänning. Jag vet en som blev över 28 år.
Min halvblod/fullblod är ju 21 år i år. Springer som en unghäst. Bättre att hålla igång dom än att "vara snäll" och låta dom stå. Dom stelnar bara till då.
här är min gobban som springer i dag i snön

Protesterar gör hon nog, men det beror inte på hennes ålder. Hon har protesterat i hela sitt liv, envis är hon med. Jag tror hon har varit åsna i hennes tidigare liv.
Det ser ut att vara fart i gobban jo, man ser ju hur snön strittar!
Jag bor i Finland så jag vet inte om salvan finns här
.
Vad heter den?

Den finns inte att köpa i affärer. Den började att lanseras förra hösten. Säljs mest genom (mun-mot munmetoden). Hon skickar den på posten om du vill.
MJ;s hästsalva heter den. Den är dryg. Man späder ut den med vatten och duttar på med ställen där det är mest eksem. Min 4 åring fick eksem som 1 åring redan. Så jag har använt denna salva i 2 somrar redan. Är så tjock även när man späder ut med vatten så det går inte att spruta. Då blir det stopp i röret. Är även bra mot mygg och sånt eftersom det även är tjära i den.
Skickar hon den ända till Finland också?
Vad skulle det kosta på ett ungefär?

Det är ju olika sätt som man kan protestera på. Du kanske förstår hur jag menar?
Oj, såg inte att du skrev att du tyckte också att dom liknade varandra. Tyckte att du skrev att dom inte liknade varandra.

Vet inte om det kostar mer till Finland. Men ca 75 kr har jag för miga att en Liter kostade att skicka inom Sverige. Klart att hon skickar dit om du betalar frakten. Flaskan kostade 250 kr har jag för mig. Nu köpte jag en 5 Liters dunk och det har räckt så länge så jag kommer inte ihåg vad 1 L kostade. Det är ju liksom inte säsong nu. 
Alltså kostade en flaska på 5 liter 250 kr? Isåfall så är det ju billigt. Undrar vad frakten skulle bli? 5 liter väger ju ganska mycket.
Tror du att du skulle kunna höra med henne? Jag kan nog också göra det om jag får hennes nr eller email. Det låter ju som en bra salva!

Nej, nej en liter kostade 250 kr. Jag betalade ca 750 kr för 5 L utan frakten då.
Dt var det ja misstänkte. Det var liksom för bra fö att vara sant.
Tror du att jag skulle kunna få hennes kontaktuppgifter då? Det låter fortfarande intressant!

Jag har mejlat dig telefonnumret till Maria så får du höra med henne.
Ha det bra.
Tack så mycke

Åh! Det var inget. Är bara glad över att få hjälpa dom stackars hästarna som det kliar så mycket på. Eftersom jag har sett bevis på att det hjälper osv. Skulle aldrig tala mig varm om ett medel som jag inte själv gillar. Men det är kanonbra.

90cm för henne motsvarar L:B, och det är helt ok.
Vet inte vad isisar brukar hoppa men min welsh (140.0) hoppar 120 med ryttare med lätthet (enstaka hinder, banor på 100-115), och kompisens ponny på 139.5 hoppar 150 på löshoppning.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~