Olika övningar til.....
Eftersom jag ska longera och promenera min häst nu så tänkte jag göra lite övningar som får oss att lita mer på varandra, något som gör att han får respekt för mig. Vi kan trava tillsammans ( sida vid sida ) så stannar jag och han tvärstannar med sin bog/bogspets vid min axel. Han svänger när jag svänger, travar när jag travar, stannar när jag stannar utan några kommandon! Så det skulle vara kul med fler övningar somsagt! :D
Tack!
Linda :)
puutt* någon måste väl veta??
tack _thilda_ ^^

Det finns något som heter "Seven Games".
För att göra det hela lite roligare kan du träna lite trailhinder från marken, gå över bro, pressening, öppna grindare, backa mellan koner/bommar, sidepass osv osv.

Du kan löslongera honom? Lära honom att backa när du tar i svansen, och somsagt The Seven Games (De sju lekarna)
#4. Öppna grindar från marken? No problems. Har står mer än gärna stilla om man inte ska upp på honom vill säga ;)
#5. Då måste jag upp till en annan paddock. Vi har öppet på ena långsidan för att kunna rida ut mer. Vi har gjort som en paddock på en äng, och det är väldigt stenigt ( stora stenar lite här och var ) Japp, jag gör lite av the seven games